Přejít k hlavnímu obsahu

Jak dlouho musíte uchovávat účetní doklady?

Promotion 10.07.2025
AD Jak dlouho musíte uchovávat účetní doklady?
Zdroj: Pexels.com

Podle zákona o účetnictví i daňového řádu jsou podnikatelé povinni uchovávat účetní a daňové doklady po určitou dobu. Porušení může vést k pokutám i právním problémům. Proč je doba archivace účetních dokladů důležitá?

Kapitoly článku

Základní lhůty pro uchovávání účetních podkladů

Správná archivace dokladů je důležitá jak s ohledem na legislativu, tak pro hladký chod vaší společnosti. Doba, po kterou je musíte archivovat, se liší podle jejich typu a aktuálně platné legislativy.

DokladyPexels.com

Elektronická archivace dokumentů má celou řadu výhod

Kdo už nějaké ty účetní doklady archivuje, ten ví, jak hodně jich je a kolik jejich papírová verze zabere místa. Elektronická archivace dokumentů vám toto místo ušetří, navíc vám umožní i rychlé vyhledávání dokumentů a účinné zabezpečení dat.

Podtrženo, sečteno: Jak dlouho uchovávat účetní dokumenty?

•    5 let: faktury, účetní doklady
•    10 let: účetní závěrka, výroční zpráva, daňové doklady pro DPH
•    45 let: mzdové listy nebo jiné účetní záznamy potřebné pro účely důchodového pojištění

Během této doby je nutné zajistit bezpečnost a právní nezpochybnitelnost dokumentů.
 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme