Základní lhůty pro uchovávání účetních podkladů
Správná archivace dokladů je důležitá jak s ohledem na legislativu, tak pro hladký chod vaší společnosti. Doba, po kterou je musíte archivovat, se liší podle jejich typu a aktuálně platné legislativy.


Elektronická archivace dokumentů má celou řadu výhod
Kdo už nějaké ty účetní doklady archivuje, ten ví, jak hodně jich je a kolik jejich papírová verze zabere místa. Elektronická archivace dokumentů vám toto místo ušetří, navíc vám umožní i rychlé vyhledávání dokumentů a účinné zabezpečení dat.
Podtrženo, sečteno: Jak dlouho uchovávat účetní dokumenty?
• 5 let: faktury, účetní doklady
• 10 let: účetní závěrka, výroční zpráva, daňové doklady pro DPH
• 45 let: mzdové listy nebo jiné účetní záznamy potřebné pro účely důchodového pojištění
Během této doby je nutné zajistit bezpečnost a právní nezpochybnitelnost dokumentů.