V takovýchto situacích vám doporučujeme experimentovat spíše s manuálním nastavením expozičního času a clony. Vyzkoušejte tedy různá nastavení a pokuste se dosáhnout expozice, kdy správně zachytíte kritické části obrazu metodou pokus – omyl. Důležitými částmi scény jsou samozřejmě většinou herci, případně hudebníci. Užitečná může v tomto případě být i funkce bracketing, kdy fotoaparát sám pořídí několik snímků s různým nastavením expozice. Některé tedy mohou být přeexponované a některé podexponované.
Důležité je správné nastavení clony, aby zůstal prostor pro to, aby fotografie měla dostatečnou hloubku ostrosti. Zároveň ale musí být expoziční čas dostatečně krátký, aby snímky nebyly rozmazané. Doporučujeme vám tedy použít objektiv s co největší světelností a podle potřeby vyšší citlivost ISO1600 avíce. Trocha šumu v tomto případě většinou nevadí. Pro správné zachycení herce a rekvizit na scéně může dobře posloužit i stativ. Zachycené pohyby herce pak mohou být designovým prvkem: pokud bude okolí ostré a herec mírně rozmazaný, dodá to snímku požadovanou dynamiku.