Přejít k hlavnímu obsahu
Bezpečnost

Nezaplatili jste Netflix! Podvodníci okrádají české uživatele novým fíglem

Jakub Fišer 25.09.2023
Zdroj: Sayan Ghosh

Pokud vám v příštích dnech dorazí na mobil SMS zpráva od Netflixu, ve které stojí něco o neuhrazené faktuře, dbejte zvýšené pozornosti. Jde totiž o podvodnou phishingovou kampaň podvodníků, kteří se za Netflix pouze vydávají.

Kapitoly článku

Tento podvod na síti X zveřejnil uživatel s přezdívkou @KutilDomaci, kterému SMS zpráva s tímto podvodem přišla ve formě SMS. Tedy byl vybrán generátorem náhodných telefonních čísel a podvod mu byl doručen stejně, jako se to mohlo stát každému z vás.

Podvodná zpráva „od Netflixu“

Ve zprávě stojí: „NETFLIX: Vaše poslední platba byla zamítnuta, potvrďte prosím své platební údaje, jinak bude váš účet pozastaven.“ A následně je připoután odkaz, kde můžete své údaje obnovit. Zpráva neobsahuje žádné gramatické ani stylistické chyby a je dokonce s diakritikou, což přispívá k věrohodnosti. Jediné co, že zpráva dorazí z telefonního čísla s francouzskou předvolbou +33.

Na webové stránce „obnovenie-mojej-platby.com“ se nachází design podobný hlavní stránce Netflixu. Podvodníci zde po své oběti chtějí zadat e-mail a heslo k Netflixu, tyto údaje ale nehrají velkou roli. Pokud totiž zadáte vymyšlený, neexistující e-mail, systém ho akceptuje a pustí vás k dalšímu kroku.

Zdroj: @KutilDomaci / X

Tím už je samozřejmě samotná konfirmace platebních údajů. Na další velmi dobře okopírované stránce à la Netflix rovnou vyžaduje webová stránka zadání čísla k platební kartě, data platnosti a 3místného bezpečnostního CVV kódu. Po zadání jakýchkoliv čísel následuje poptávka po ověřovacím kódu z SMS. Na konci tohoto procesu se objeví nekonečné načítací kolečko.

Pozor, komu dáváte citlivá data

V tu chvíli ale už může být pozdě, podvodníci totiž již mají vaše platební údaje. Pokud pak vaše banka nepodporuje pro internetové platby dvojité ověření pomocí aplikace, máte velký problém a pravděpodobně jste přišli o notnou část peněz z vašeho účtu.

Na podobné zprávy ani e-maily nikdy nereagujte, raději si ověřte u oficiálního zastoupení Netflixu, že jde o problém na vašem účtu. Ověřujte si také webovou stránku, na kterou případná SMS zpráva či e-mail odkazuje. Mělo by se vždy jednat o oficiální web, a to nejen designem, ale také dle adresního řádku.

Zdroj: @KutilDomaci / X


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud