Tip: Jak je váš počítač výkonný?
S pomocí nástrojů, vestavěných ve Windows 10 a 11, můžete snadno zjistit výkon klíčových…
Budoucnost nositelných technologií | foto: CHIP
52 % spotřebitelů si během roku 2014 koupí nositelné technologie. Zájem je především o fitness monitory na sledování fyzické aktivity a celkového managementu zdraví.
To říká studie poradenské společnosti Accenture. Ve světě spotřební elektroniky dominují smartphony, HD televizory, notebooky a tablety. Podle průzkumu Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 se na trhu vytváří také zájem spotřebitelů o nákup tzv. – nositelných technologií. Fitness monitor si v roce 2014 plánuje koupit až 52 % dotázaných. Průzkum realizovaný na více než 6000 respondentech v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA) ukázal, že mnoho z dotázaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46 %) a chytrých brýlí (42 %).
Nositelné technologie poskytují širokou škálu možností. Fitness monitory sledují srdeční činnost a spálené kalorie, brýle s internetem zase umožňují surfovat, pořizovat digitální fotografie a přijímat hands-free zprávy.
„V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness," řekl Mattias Lewren, globální ředitel divize Accenture Electronics and High-Tech. „Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie.“
Spotřebitelé touží po „hybridních zařízeních“
Kromě těchto zjištění výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení – tzv. phabletů, které kombinuji funkce smartphonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi 5 – 7 palci. Více než polovina (51 %) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě tradičního smartphonu by v roce 2014 upřednostnili phablet. Zároveň, jedna třetina dotázaných potvrdila, že v příštích 12-ti měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si například 52 % dotázaných chce koupit smartphone a 40 % tablet. Podobně, 41 % má v úmyslu koupit si HDTV a 38 % laptop. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení daleko převyšují záměry nákupu zařízení s jednou funkcí, jako jsou domácí herní konzole (25 %), GPS (23 %) nebo čtečky knih (22 %).
Celou studii najdete zde.
S pomocí nástrojů, vestavěných ve Windows 10 a 11, můžete snadno zjistit výkon klíčových…
Webová stránka CalcMaps rozšiřuje tradiční Mapy Google o několik užitečných on-line nástrojů,…
Od vydání systému Windows 10 mohou aplikace generovat vyskakovací oznámení, která uživatele…
Nesprávně skladované akumulátory mohou nejen zbytečně ztrácet svoji kapacitu, ale v nejhorším…
V první prodejně Coop v Berouně byla nasazena umělá inteligence. Má zajistit efektivnější…
Chatbot Bing od Microsoftu využívá naplno technologie OpenAI a nyní umožňuje i vytvářet…
Nesprávně skladované akumulátory mohou nejen zbytečně ztrácet svoji kapacitu, ale v nejhorším…
Tuhle otázku si vědci, literáti i filozofové kladou už od prvních úvah a pokusů s umělou…