Tip: Microsoft brzy odstraní nejméně užitečnou složku ve Windows, sami to můžete udělat už nyní
V Průzkumníku souborů si můžete zakládat adresáře a uspořádávat strukturu souborů dle libosti…
Digitální technologie mění byznys | foto: CHIP
Digitální technologie rozrušují stávající struktury byznysu, to je už jasné. Zásadním trendem je jednoznačný obrat k digitální „sdílené ekonomice“, která mění vše od základu.
Hlavní roli hraje personalizovaný internet a průkopníci jsou již dnes schopni díky technologiím lépe poznat svého zákazníka a nabízet mu produkt zcela na míru. Přesně tak, jak chce.
Společnost Accenture vytvořila ve spolupráci s Coop Italia, největším italským řetězcem supermarketů, Supermarket budoucnosti. Vizionářský koncept obchodu budoucnosti, který akcentuje především nákupní zážitek zákazníka, představily obě firmy v rámci veletrhu Expo v Miláně. Spojuje fyzický svět s digitálním a vytváří atmosféru místních trhů pod širým nebem, která se snoubí s inovativními digitálními řešeními, jež nabízejí užitečné informace o výrobcích, a zároveň zlepšují orientaci v obchodu.
Accenture a Coop vytvořili společně Obchod budoucnosti
Klíčová je přehlednost nabídky, velké množství jednoduše dosažitelných informací k nabízenému zboží, dostupnost dalších užitečných informací, a především celkově příjemná atmosféra prodejny. Když zákazník vezme do ruky konkrétní produkt nebo na něj jen ukáže, senzory v regálu to poznají a na displejích se objeví rozšířené informace o daném zboží. Od těch základních, jako jsou složení, původ, alergeny nebo kalorická hodnota, až po dopad na životní prostředí formou tzv. uhlíkové stopy. Zákazníci také mají možnost individualizovat svou nabídku – prostřednictvím aplikace mohou nahrát do profilu své preference, tedy například alergeny, dietu nebo oblibu určitého typu vína. Aplikace je potom může po prostoru navigovat a nabízet jim zboží a nabídky na míru.
Českým příkladem inovativního zákaznického přístupu využívajícího digitálních možností je vstup originální digitální platformy Rondo.cz do již značně stojatých vod věrnostních karet.
Tato on-line platforma
Rondo.cz kombinuje věrnostní program s motivačním systémem a dokáže zákazníky e-shopů a retailerů motivovat zábavnou formou k častějším nákupům
, či je odměnit za věrnost. To vše online, prostřednictvím laptopu, tabletu nebo chytrého telefonu.
Rondo.cz nejen pomáhá firmám získávat zcela nové zákazníky, zvyšovat aktivitu a spokojenost stávajících zákazníků, uvádět na trh nové produkty, získat více komentářů a interakcí od spokojených zákazníků, ale také, díky chování na platformě, sleduje jejich nákupní preference a může jim pak připravit nabídku přesně na míru.
A do třetice příklad ze zdravotnictví. Společnost CVS Health je jedním ze zahraničních příkladů, kdy firma zavedla přístup zaměřený na lidi – v tomto případě proto, aby zlepšila zdravotní péči. Její mobilní aplikace kompatibilní s chytrými hodinkami nastavuje zákazníkům personalizované upomínky braní léků, fotografuje jejich recepty, aby tak urychlila doplňování léků a naskenuje jejich průkaz pojištěnce, aby měli lékárníci aktuální informace. V odvětví, které bylo dlouho spojováno s neosobním přístupem a dlouhými čekacími dobami, společnosti jako CVS Health umožňují posílení jednotlivce v rámci osobní zdravotní péče, a zároveň budují užší vztahy mezi lékaři a pacienty.
V Průzkumníku souborů si můžete zakládat adresáře a uspořádávat strukturu souborů dle libosti…
Každý uživatel, který tráví hodně času surfováním na internetu, produkuje nejen datové smetí,…
Microsoft postupně vylepšuje možnosti úpravy vzhledu Windows 10. Uživatelé si tak mohou stále…
V nejnovější verzi svého mobilního operačního systému Google přidal k nabídce vypínacího…