Menu
CHIP Speedtest

DOHODNUTO: PPF se dohodla na převzetí České Telefóniky

05.11.2013 09:52 | Aleš Přistál
DOHODNUTO: PPF se dohodla na převzetí České Telefóniky

Telefónica se dohodla na prodeji majoritního podílu ve společnosti Telefónica Czech Republic finanční skupině PPF za 63,6 miliard korun.

ppf

Prodej společnosti Telefónica Czech Republic skupině PPF za 2,467 miliardy euro

Nejočekávanější akvizice posledních týdnů je oficiálně potvrzena! Finanční skupina PPF za podíl 65,9 %, který zahrnuje i společnost Telefónica Slovakia, zaplatí 2,467 miliardy euro (63,6 mld. Kč). Konkrétně 2,063 miliardy euro (53,2 mld. Kč) v okamžiku dokončení transakce a 404 milionů euro (10,4 mld. Kč) v průběhu následujících čtyř let. Před samotným převodem akcií získá Telefónica v průběhu listopadu dalších 260 milionů euro (6,7 mld. Kč) na dividendách.

Přestože se očekává, že PPF učiní povinnou nabídku na odkup zbývajících podílů od ostatních akcionářů, Telefónica si ponechá podíl 4,9 % v nové společnosti a bude odvětvovým a obchodním partnerem po dobu následujících až čtyř let. V souladu s podmínkami uzavřené smlouvy může Telefónica odprodat své akcie za stanovených podmínek i po skončení povinného odkupu akcií.

Společnosti Telefónica Czech Republic i Telefónica Slovakia změní své názvy, nicméně i nadále budou podnikat pod značkou O2, a to maximálně po dobu čtyřech let. Nově vzniklé společnosti se také začlení do partnerského programu skupiny Telefónica, který umožňuje dalším telekomunikačním operátorům možnosti čerpat některých výhod skupiny Telefónica a spolupracovat v klíčových oblastech podnikání.

Telefónica začala v České republice podnikat v roce 2005 a pobočku na Slovensku založila o dva roky později. Telefónica Czech Republic podniká pod značkou O2 v Česku a na Slovensku, kde ke konci června 2013 obsluhovala dohromady 9,3 milionu zákazníků mobilních, fixních a IPTV služeb.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání