Menu

Kam volali Češi přes léto?

07.09.2010 09:09 | Redakce Chip
Kam volali Češi přes léto?
Podle statistik společnosti Telefónica O2 vzrostl i letos v síti O2 v letních měsících počet hovorů do zahraničí. Mezi nejpopulárnější destinace letošních prázdnin patřily Chorvatsko, Malta, Černá hora, ale i Ázerbájdžán nebo Saudská Arábie.

Zaznamenán byl také zvýšený provoz multimediálních zpráv MMS. Hovory do zahraničí v mobilní síti O2. Jak potvrzují statistiky, k nejpopulárnějším zahraničním prázdninovým destinacím pro volání patří u zákazníků O2 jednoznačně Chorvatsko. Nárůst počtu hovorů oproti běžnému mobilnímu provozu v průběhu roku je zde v letních měsících až trojnásobný. 2,5krát více se zvýšil počet hovorů na Maltu a dvojnásobně pak do Černé hory a Ázerbájdžánu. Ve srovnání s letním obdobím loňského roku významně vzrostl počet hovorů do exotických destinací, jako jsou Brazílie (o 93 %), Saudská Arábie (o 55 %), Ázerbájdžán (o 39 %), Indie (o 32 %) či Spojené Arabské Emiráty (o 29 %). Naopak oproti loňskému létu klesl o téměř čtvrtinu počet hovorů do Řecka. MMS MMS ukazují v letních měsících rekordní počty. O letošních prázdninách jich zákazníci O2 odeslali bezmála 2,65 milionů. Oproti loňským prázdninám tak počet odeslaných MMS zpráv vzrostl o 20 %. Naopak nejméně zákazníci tuto formu komunikace používají v listopadu.

"O prázdninách opět zákazníci dokázali, že jsou přeborníky v odesílání MMS. Ty patří k velmi oblíbeným právě v letní sezoně, kdy každoročně zaznamenáváme jejich nárůst,“ říká Petr Matějovský, ředitel segmentu mobilní hlas a data společnosti Telefónica O2 Czech Republic a dodává: „O 9 % vzrostl také počet hovorů ze zahraničí, což potvrzuje stále rostoucí zájem zákazníků o služby roamingu.“

Obecně nejpopulárnější zahraniční destinací pro volání v síti O2 je Německo. Druhou nejoblíbenější zemí je pak Slovensko, po němž následují Rakousko, Velká Británie a Polsko.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání