Menu

LG jde na třetí rozměr pomocí pasivních brýlí

15.04.2011 09:06 | Redakce Chip
LG jde na třetí rozměr pomocí pasivních brýlí
Společnost LG Electronics (LG) představila televizory, které používají novou technologii pro zobrazení 3D, označovanou jako LG CINEMA 3D. Pro 3D zobrazení se používá speciální obrazovka a pasivní polarizované brýle.

Pro zobrazení CINEMA 3D obrazu se používá princip polarizace. Pasivní polarizované 3D brýle pak zajišťují, že do levého i pravého oka se dostává správný obraz. To je metoda, která se používá například i u digitálních 3D kin.
Tento postup vytváření 3D obrazu přináší podle LG řadu výhod: žádné blikání, ostrý a jasný obraz, žádná bolest hlavy ani pálení očí. Brýle se navíc nemusí nikde dobíjet - mají jen polarizovaná skla. Díky tomu jsou také velmi lehké, váží pouze 16 g (na rozdíl od asi 40 g u „klasických“ 3D brýlí) a jsou mnohem levnější. 3D obraz je viditelný ze širokého úhlu pohledu - na obraz je možné se dívat i ze stran.
Obraz televizorů vylepšuje podle LG ještě další technologie - 3D Light Boost. Jde o tenký film pokrývající povrch Cinema 3D obrazovky, který zajišťuje, aby zobrazený 3D obraz byl plně jasný. Neutralizuje všechna šedá místa, která mohou někdy nastat při zobrazení 3D obsahu.

Modely

Televizory LG s modelovým označením LW650S, LW570S, LW5500 a LW4500 budou na českém a slovenském trhu dostupné od druhé poloviny dubna za doporučenou maloobchodní cenu od 24 750 Kč v závislosti na úhlopříčce a vybavenosti modelu dalšími technickými specifikacemi. Navíc nejvyšší modely (LW650S a LW570S) mají i satelitní tuner, který u LG televizí v minulosti chyběl.
Kromě kvality obrazu v 2D a 3D se CINEMA 3D televizory mohou pochlubit všemi výhodami Smart TV technologie. Díky své domácí ploše Home Dashboard a dálkovému ovládači Magic Motion usnadňuje Smart TV technologie přístup k obsahu od světových poskytovatelů až po lokální stanice. Roste i počet aplikací LG Apps, které jsou speciálně navrženy pro použití v Smart TV přijímačích. Uživatel si takto může spustit lekce cizího jazyka, podívat se na horoskop, hrát hry a používat mnoho dalších aplikací.

Poznámka redakce: Nové televizory LG byly představeny na tiskové konferenci. Pasivní brýle jsou skutečně mnohem lehčí a pohodlnější, než doposud používané aktivní brýle. Jejich přesná cena uvedena nebyla – s tím, že je jen zlomková oproti ceně „klasických“ brýlí (většinou stojí okolo 2000 Kč). Na webu LG jsem našel cenu 10 USD za pár brýlí.
3D obraz CINEMA 3D se zdá alespoň na první pohled stejně kvalitní, obraz nebliká a hlava z něj nebolí. Měli jsme ale možnost vidět jen dvouminutovou ukázku z nového filmu „Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna“.
Při použití technologie CINEMA 3D se vysílá zároveň obraz pro levé i pravé oko – teoreticky by tedy mělo být rozlišení obrazu poloviční, ale obraz nepřeblikává, jako u televizí, u kterých se používají aktivní brýle. Kompatibilita s klasickými 3D Blu-ray přehrávači zůstala samozřejmě zachována a přehrát lze i jiný 3D Full HD materiál, například stažený z internetu. Televizory mají USB konektor, takže podle zástupců LG není problém připojit pevný disk a přehrát třeba MKV soubor.
O 3D technologii už se toho hodně napsalo a výrobci do její propagace investovali nemalé částky. Zdá se ale, že zákazníci ji zatím téměř ignorují. Podle GfK se v loňském roce sice prodalo okolo 733 tisíc televizorů a z toho 650 tisíc LCD televizorů, ale jen asi dvě procenta z nich s podporou 3D. A není se vlastně čemu divit. Nabídka 3D Blu-ray titulů nijak závratná není a většinou jde o tituly, které už bylo možné sledovat v 3D kinech a které toho navíc kromě "3D" mnoho nenabízí. A ne každého 3D obraz ohromí.
Výhodou nových produktů LG je to, že nebude tak nákladné vybavit celou rodinu 3D brýlemi, pokud budou skutečně tak levné, jak LG slibuje. Kromě toho mají nové televizory i další výhody – tedy technologii Smart TV, v rámci které budou mít televizory i plnohodnotný browser.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání