Menu

Netflix s reklamou? Model levného předplatného může hodně sledujících odradit

22.03.2022 16:30 | Jiří Palyza + Přidat komentář
Netflix s reklamou? Model levného předplatného může hodně sledujících odradit

Netflix s reklamou? Model levného předplatného může hodně sledujících odradit | foto: yousafbhutta/Pixabay

Kanál Disney Plus chce svým zákazníkům brzy zpřístupnit levný model předplatného, financovaný reklamou. Ani Netflix takový koncept nevylučuje. Je to ale škoda, protože to odporuje samotné myšlence streamingu: poskytnout zážitek, nikoliv reklamní kampaň.

Znáte to z YouTube. Podíváte se na pětiminutové video o kriminálním případu, sportovních trendech a vybavení, a mix obsahu je přerušen třemi reklamními spoty.

V podobných situacích jste rádi, že streamovací služby jako Netflix, Disney Plus nebo Amazon Prime Video reklamy nepotřebují. Že se můžete v klidu dívat na oblíbené seriály, filmy, dokumenty a jiné pořady, aniž byste byli neustále otravováni reklamami. Nakonec, platíte za to měsíční poplatek.

Co ale nyní dělá Disney Plus, může být pro mnohé záhada. Služba zavádí nový model předplatného, který umožňuje streamovat obsah za nižší cenu. Na oplátku se ale zákazníci budou muset smířit s reklamou. V USA bude tato možnost předplatného dostupná od konce roku 2022.

Pro spoustu uživatelů nemusí být streaming s reklamou tím správným zážitkem z poskytované zábavy

Jistě existují uživatelé, pro které je model předplatného financovaný reklamou jednou z možností. Je jim jedno, zda uvidí reklamy a prodejní klipy před, po, nebo uprostřed skutečného obsahu. Nakonec, stojí je to méně peněz, než ostatní uživatele.

Jsou ale také ostatní, pro které streaming s velkým množstvím reklam už není to, co by od podobného druhu zábavy očekávali. Otravují je spoty, které je nezajímají, zvlášť na platformě, za kterou platí. Krok společnosti Disney Plus může být pouze prvním krokem směrem k mnohem globálnějšímu trendu.

Netflix, který se vždy zasazoval o odstup od reklamy, postup společnosti Disney tak úplně neodmítá. Finanční ředitel Spencer Neumann v rozhovoru pro časopis Variety uvedl: "Aby bylo jasno, není to tak, že bychom měli něco proti reklamě." A dodal: "Nikdy neříkej nikdy."

Studie ukazuje: uživatelé chtějí Netflix bez reklamy

netflixads

| Zdroj: mjimages/Pixabay

Je tedy docela možné, že se streamovací jednička v určitém okamžiku stane jednou ze služeb, které se spoléhají na modely předplatného, financované reklamou. Kromě Disney Plus k nim patří i Hulu, HBO Max a Paramount+, a také několik sportovních streamovacích platforem.

Reklamní verze předplatného pro Netflix by nepochybně byly dalším zdrojem příjmů. Zejména i proto, že služba získala výrazně méně nových předplatitelů, než se očekávalo. Na konci roku 2021 to bylo 8,3 milionů. Konkurence ale rostla mnohem výrazněji.

Líbilo by se to ale uživatelům? Studie, provedená portálem Hub v roce 2018 ukázala, že mnoho zákazníků by své předplatné služby Netflix zrušilo, pokud by provozovatel zavedl reklamu. 23 % z 1612 respondentů uvedlo, že by v takovém případě svět Netflixu přímo opustili.

Netflix s reklamou? Rozhodnou sami uživatelé

Důležitá jsou v těchto souvislostech i slova autora studie, Petera Fondulase: "Když jsme se uživatelů ptali, jaké funkce považují na Netflixu za nejatraktivnější, na prvním místě bylo téměř shodně oproštění od reklamy." To pravděpodobně platí i v současnosti, a to nejen pro Netflix. Mnoho uživatelů jistě obecně ocení streamování bez reklam, Disney Plus nevyjímaje.

Pokud ale budou ceny streamovacích služeb i nadále stoupat jako v současnosti, předplatné s reklamou se pro spoustu uživatelů pravděpodobně stane jednou z vážných alternativ. Jistě ale zůstane mnoho těch, kdo si nedokážou obsah pořádně užít, pokud je přerušován otravnými reklamami.

Zdroj: Variety.comIndieWire

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.




Komerční sdělení