Menu

Nokia Ovi Mapy: Svět ve 3D

19.04.2011 09:22 | Redakce Chip + Přidat komentář
Nokia Ovi Mapy: Svět ve 3D

Nokia Ovi Mapy: Svět ve 3D | foto: CHIP

Společnost Nokia dnes oznámila rozšíření webové verze Ovi Map o fotorealistické 3D modely metropolitních oblastí. Tato bezplatně dostupná funkce dodává Ovi Mapám nový rozměr a umožňuje lidem prozkoumávat různá místa zcela novým způsobem.

Funkce, představená na konferenci Where 2.0 v kalifornském městě Santa Clara, nabízí dosud nejrealističtější 3D zobrazení, které jde daleko za hranice zobrazování pouhých budov a umožňuje prozkoumat celá města, včetně předměstí.

Nové 3D zobrazení začíná pohledem z ptačí perspektivy. Uživatelé se pak mohou libovolně přibližovat či vzdalovat nebo se pohybovat okolo jednotlivých objektů jako jsou budovy a stromy přímo ze svého počítače, a objevovat tak sice virtuální, ale přesto velice realistickou podobu nových míst. 360 ̊panoramatické fotografie pořízené přímo z jednotlivých ulic pak doplňují celkovou představu o vzhledu daného místa.

Nechybí kompletní Praha


Ve zkušební verzi je dostupných celkem 20 metropolitních oblastí, přičemž počet dostupných fotorealistických 3D modelů se bude postupně zvyšovat. Zobrazení s využitím panoramatických fotografií je nyní k dispozici  pro pět měst: Kodaň, Helsinky, Londýn, Oslo a San Francisco.

„Ovi Mapy v mobilních telefonech jasně ukazují, že Nokia umí transformovat užitečnou funkci v široce využívanou službu, která kromě tradičních navigačních funkcí vytváří také prostor pro další inovace v oblasti lokalizačních služeb. Rozšiřování funkce na web je důkazem toho, že poskytuje skutečně komplexní služby,“ řekl Daryl Chiam, hlavní analytik společnosti Canalys.

www.maps.ovi.com/3D


Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení