Tip pro Windows 10: změna umístění instalovaných aplikací
Pokud vám na systémovém disku začíná docházet volné místo a nemáte už jinou možnost, jak…
Základním cílem služby O2 Tísňová péče je snížit zdravotní a sociální rizika seniorů nebo zdravotně postižených osob a umožnit jim žít v jejich vlastním sociálním prostředí. Výhodou oproti stávajícím službám vázaným na pevnou linku je zejména mobilita řešení - příslušný uživatel této služby si může zavolat pomoc nejen z domova, ale odkudkoliv. Tato služba také pomáhá rodinným příslušníkům v péči o jejich blízké v době, kdy se vzhledem ke svým časovým možnostem nemohou svým blízkým přímo věnovat.
Na vytvoření systému mobilní tísňové péče spolupracuje O2 s Městskou částí Praha 10. V první fázi, která začne 1.11.2010, se počítá se zapojením cca 1000 seniorů. Zaváděcí část projektu bude financována z rozpočtu městské části. Do budoucna se uvažuje o finanční spoluúčasti uživatelů systému.
Uživatel služby je vybaven speciálním mobilním telefonem s tísňovým tlačítkem, který umožňuje z kteréhokoliv místa pokrytého signálem smluvního mobilního operátora spojení s dispečinkem tísňové péče. V případě situace, kdy klient potřebuje pomoc, stiskne tísňové tlačítko na mobilním přístroji. Okamžitě je realizováno automatické spojení s dispečinkem tísňové péče. Přes mobilní telefonní přístroj s hlasitou komunikací dojde k následnému propojení klienta s operátorem dispečinku tísňové péče.
Pracovník dispečinku se neprodleně po přijetí hovoru telefonicky spojí s uživatelem, na základě tohoto rozhovoru vyhodnotí situaci a domluví se na nejvhodnější formě pomoci nebo asistence. V případě, že uživatel neodpovídá, zorganizuje vhodnou formu pomoci. Služba dispečinku má v počítačovém systému všechna potřebná data, poskytnutá klientem, pro zajištění pomoci.
Uživatelé služby jsou pravidelně telefonicky kontaktováni operátorkami dispečinku tísňové péče. Při těchto kontaktech s uživateli pracovníci dispečinku kontrolují funkčnost a kvalitu služby, poskytují klientům odborné poradenství, zkoumají jejich případné další potřeby, zprostředkovávají kontakty s jejich příbuznými, předávají požadavky pečovatelské službě atd. Tyto hovory slouží zejména ke zkvalitnění života klientů a odstranění jejich pocitu osamělosti.
V České republice je základní definice služby tísňové péče vymezena zákonem č. 108 z roku 2006 o sociálních službách. Zákon stanovuje, že tato terénní služba je určena pro osoby, které jsou vystaveny stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností. Přitom musí jít o službu s nepřetržitým provozem. Obsahem služby je především poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci, sociální poradenství a pomoc při prosazování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Pokud vám na systémovém disku začíná docházet volné místo a nemáte už jinou možnost, jak…
Společně s Windows 8.1 uvedl Microsoft také nový typ pohotovostního režimu, kdy se počítač…
Windows Defender si dokáže udržet svou pozici i mezi placenými antivirovými řešeními a pro…
Krize se pomalu podepisuje na každém spotřebiteli, podle ekonomů ten hlavní důrazný nárůst…
Aplikace WhatsApp je nejpoužívanější chatovací služba na trhu, každý měsíc má zhruba 2…
Letectvo americké armády disponuje mnoha schopnými stroji. Jedním z nich je i takřka…
S blížícím se měsícem září se blíží zároveň i vydání nových iPhonů 14. Nyní se však ozývají…
Google v současné době hromadně skupuje starší notebooky od různých výrobců na eBay. Souvisí…