Tip pro WhatsApp: kontrola, kdo zprávu skutečně přečetl
Messenger WhatsApp má mnoho funkcí pro zjednodušení komunikace. Mimo jiné si v něm můžete…
Originální tonery využívá už jen necelá pětina českých firem | foto: CHIP
Podle aktuálního průzkumu serveru TonerMania.cz vyplynulo, že ty originální využívá méně než jedna pětina.
Prodeje originálních tonerů a náplní do tiskáren, kopírek a faxů meziročně opět poklesly ve prospěch těch nových kompatibilních a repasovaných. Nové výsledky průzkumu za I. pololetí 2012 serveru TonerMania hovoří o 3% poklesu ve srovnání se stejným obdobím za rok 2011.
Odchylky v preferencích byly zjištěny především s ohledem na velikost firmy. Z výsledků například vyplývá, že velké firmy (nad 250 zaměstnanců) využívají programů na repasování svých vlastních použitých tonerů. Oproti průměru volí takovéto tiskové náplně o 8 % více velkých společností. Nemalá část velkých firem však razí zcela odlišnou filozofii a nakupuje výhradně nejdražší originální tonery a inkousty. Středně velké společnosti (50-250 zaměstnanců) nevykazují oproti zjištěnému průměru výraznější výkyvy. Trend u živnostníků a malých firem (do 50 zaměstnanců) jednoznačně ukazuje snahu uspořit náklady nákupem renovovaných a kompatibilních tonerů.
Velikost společnosti |
Originální |
Nové kompatibilní |
Renovované |
---|---|---|---|
Enterprise (nad 250 z.) |
20,2 % |
52,7 % |
27,1 % |
Medium (50 – 250 z.) |
17,1 % |
63,1 % |
19,8 % |
Živnostníci a malé firmy |
15,3 % |
60,7 % |
24 % |
Většina, kterou tvoří šedesát procent firemních zákazníků, nakupuje nové, leč neoriginální tonery a inkousty generických značek.
Trend preference nových kompatibilních, ale neoriginálních náplní do tiskáren, kopírek a faxů má rostoucí tendenci meziročně především díky své dostupnosti na trhu a kvalitativní zaměnitelnosti s originálními. Hlavním důvodem však zůstává cena, jež může zejména u tonerů dosáhnout až jedné třetiny oproti originálním výrobkům.
Originální tiskové náplně (prodejnost 20,8 %)
Koupí nových tonerů a inkoustů stejné značky jako je tiskárna získá zákazník garantovanou kompatibilitu, kvalitu tisku a barevnou stálost. Někteří výrobci také podmiňují záruku na svou tiskárnu používáním výhradně originálních náplní.
Nové kompatibilní tiskové náplně (prodejnost 60 %)
Nové náplně v doposud nepoužitých obalech od jiného výrobce, než je značka tiskárny nabízí typicky jen nepatrně nižší tiskovou kvalitu než originál. Spolehlivost a životnost kompatibilních náplní je dnes však zpravidla na stejné úrovni. Riziko vadného kusu a možného poškození tiskárny je velmi nízké.
Renovované/repasované tiskové náplně (prodejnost 19,2 %)
V případě renovovaných cartridgí resp. tonerů se jedná o použité obaly, do kterých je znovu doplněn prášek či inkoust. Kvalita tisku, stejně jako spolehlivost, u nich mohou být na různých úrovních. Solidní výrobci nabízí záruku kompatibility a kromě doplnění prachu či inkoustu také výměnu nejvíce namáhané součástky.
Messenger WhatsApp má mnoho funkcí pro zjednodušení komunikace. Mimo jiné si v něm můžete…
Sada freewarových systémových utilit Microsoft PowerToys zjednodušuje v mnoha směrech…
Ukážeme vám zajímavý trik a specifický nástroj, který vám umožní rychle zjistit, které…
Filmová klasika, která není nikde jinde k dispozici: na webu digitální knihovny archive.org…
FBI varuje před stále častějším používáním umělé inteligence k vytváření falešných videí,…
Vypadá to, že asistentka Cortana, se kterou se mohli setkávat uživatelé Windows, půjde ještě…
PowerVia je název nové technologie výroby čipů Intelu. Tato technologie přidává separátní…
Německý úřad pro ochranu osobních údajů chce podniknout kroky po úniku dat v Tesle. Podle…