Menu

PayLo spouští jednotné měření slevového trhu pomocí platformy VST

23.03.2014 13:25 | Karel Kovar
PayLo spouští jednotné měření slevového trhu pomocí platformy VST

Standardizace výkonnostních a ekonomických metrik pro celý slevový trh a jeho postupné datové sjednocení se zbytkem e-commerce. Toho chce dosáhnout iniciativa VST (Výkon slevového trhu), která se zformovala kolem transakční platformy pro slevové portály a agregátory PayLo.

Základní data poskytuje transakční platforma PayLo, přes kterou obchoduje 98 % portálů českého slevového trhu a která monitoruje 75 % veškerého provozu integrovaných slevových portálů. Jejich validitu ověří kontrolní komise, která se v rámci VST formuje. Datový výstup bude prezentován v kvartálním volně přístupném reportu. Mezi základní metriky patří celkový obrat slevového trhu, vyplývající z hodnoty prodaných dealů (voucherů a kuponů), počet aktivních slevových portálů, podíly jednotlivých kategorií, průměrné výše slev a průměrné ceny dealů. Dalším klíčovým ukazatelem je TOP 10 žebříček portálů podle obratu, který je vždy u jednotlivých portálů ověřován, a data těchto portálů se dále podílí na výpočtu výkonu slevového trhu. Platforma VST je otevřena pro všechny subjekty působící na slevovém trhu, které jsou ochotny poskytovat svá tržní data a otevřeně představit mechanismus jejich sběru.

Vloni obrat trhu činil 3,1 miliardy Kč, nejvíce lidé utratili za pobyty

54,4 % z celkového obratu 3,1 miliard Kč tvořila kategorie pobytů a dovolených, daleko za ní se s 16 % umístila kategorie zboží, na třetím místě s 8 % móda. Za rok 2013 se na slevových portálech prodalo 5 milionů voucherů. Průměrně bylo v průběhu roku 2013 aktivních 87 portálů, na konci roku jich na trhu figurovalo 80. 2/3 „slevové“ populace tvoří ženy a nejsilnější věková skupina je 25 – 34 let (27 %).

První report VST roku 2014 s podrobnými údaji z celého trhu vyjde začátkem dubna. Neveřejný „nultý“ report za rok 2013 poskytuje VST na vyžádání.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání