Menu
CHIP Speedtest

Podle průzkumu budou letos na Vánoce nejoblíbenější technologické dárky

05.11.2014 11:20 | Pavel Trousil + Přidat komentář
Podle průzkumu budou letos na Vánoce nejoblíbenější technologické dárky

Podle průzkumu budou letos na Vánoce nejoblíbenější technologické dárky | foto: CHIP

Průzkum předvánočních nákupních preferencí společnosti Intel odhalil, že více než polovina českých mužů touží na Vánoce dostat elektroniku. Například tablet by uvítalo téměř 30 procent z nich. Předvánoční nabídku v ČR významně ovlivní ultratenká zařízení 2 v 1 s procesorem Intel Core M.

graf-intel-nahled

Více než třetina Čechů (36 %) by ráda na Vánoce rozbalovala technologický dárek typu tablet, počítač, chytrý telefon či zařízení typu 2 v 1. Tisíc respondentů z ČR tak v rozsáhlém průzkumu společnosti Intel organizovaném v deseti evropských zemích potvrdilo, že předvánoční poptávka Čechů po zařízeních s připojením k internetu je nadstandardní, v evropském srovnání jde o třetí nejvyšší výsledek po Rusku a Španělsku.

Muže digitální technologie jako dárek rozhodně nezarmoutí

Digitální technologie za sebou s převahou nechaly další oblíbené dárkové komodity zejména u českých mužů, kde by jim dala přednost nadpoloviční většina (52 %), zatímco u žen jsou technologie stejně oblíbené jako oblečení a kosmetika (vše 21 %),“ komentoval výsledky průzkumu Adam Raška ze společnosti Intel. Z hlediska věku se jeví překvapivě, že poptávka po digitálních technologiích roste s věkem: od 30 % ve skupině 18 – 24 let, přes 38 % u 35 – 44 let až 39 % u 45 – 54 let. Maximální je u věkových skupin 55 – 65 let a 65+, u kterých poptávka po technologiích dominovala – po počítačích, mobilech a dalších elektronických zařízeních touží 42 % českých respondentů v tomto věku, což je například sedmkrát více než po oblečení či kosmetice. I v celoevropském srovnání čeští respondenti nad 65 let vynikají, elektroniku jako dárek si jich přeje téměř dvakrát více než je evropský průměr (42 % ku 18 %), ve skupině 55 až 65 je tento poměr podobný (42 % ku 22 %).

Zároveň v průzkumu dalo přes deset tisíc Evropanů najevo, že technologie se postupně etablují jako univerzální dárek, jehož výběrem dárce určitě nešlápne vedle: je o tom přesvědčena bezmála polovina respondentů průzkumu (48 %), respektive 42 % českých respondentů. „V souladu s těmito nákupními preferencemi chce 18 % Čechů zakoupit tablet jako vánoční dárek svým blízkým, což je o něco méně než evropský průměr (21 %). Současně 28 % odpovídajících by tabletem bylo rádo obdarováno,“ dodává Adam Raška. Při výběru konkrétního tabletu se 55 % bez ohledu na pohlaví řídí jeho výkonem, 23 % značkou, 20 % cenou a jen 1 % designem.

Nový procesor Intel Core M posouvá standard v kategorii 2 v 1

Nabídku na domácím předvánočním trhu s elektronikou budou již významně ovlivňovat mobilní zařízení s procesorem Intel Core M, které po svém zářijovém představení na světovém veletrhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů IFA právě vstupují na český trh. Nový procesor Core M pohání nová zařízení typu 2 v 1 od širokého spektra výrobců včetně firem jako Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo a Toshiba.

fanless-mobilepc-reference-design-nahled

Core M je první produkt z rodiny procesorů zaměřené na ty nejtenčí laptopy a nejvýkonnější tablety v zařízeních typu 2 v 1. Oproti procesoru Intel Core čtvrté generace nabízí Intel Core M o padesát procent vyšší výpočetní výkon a o čtyřicet procent rychlejší grafiku. Obdobně vzrostla laťka i v oblasti úspory energie: nový procesor umožní o dvacet procent delší provoz na baterii oproti generaci Intel Core. Díky o polovinu menším rozměrům samotného procesoru a až o šedesát procent nižšímu tepelnému výkonu mohou výrobci navrhovat ultramobilní zařízení, která nemusí být osazována ventilátorem. Mohou být dokonce tenčí než 9 mm, což je méně než AAA baterie a nejtenčí doposud vyvinuté laptopy.

broadwell-package-diagonal-nahled

Podle našich informací je v současné době v přípravě více než dvacet zařízení postavených na procesoru Intel Core M, z toho se na předvánočním trhu v České republice objeví minimálně 4 zařízení od výrobců Acer, ASUS, Dell a Lenovo,“ uvedl Adam Raška ze společnosti Intel.

Obdobně jako to bylo v letošním roce s procesory Haswell, již v průběhu první poloviny roku 2015 Intel očekává expanzi i v segmentu zařízení založených na Intel Core M, a to v různých provedeních, velikostech a cenových hladinách. „Dynamický proces vzniku nových formátů je důkazem životaschopnosti kategorie PC,“ uzavírá Adam Raška ze společnosti Intel. V současné době nabídka společnosti Intel plně pokrývá kategorii tabletů a zařízení 2 v 1 ve všech cenových hladinách od 100 USD u tabletů až po špičková zařízení kategorie 2 v 1, k nimž se budou produkty s Intel Core M svým výkonem a funkcemi řadit. 

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.