Menu

Příští iPad bude ohlášen již za týden

23.02.2011 19:35 | Redakce Chip
Příští iPad bude ohlášen již za týden
Apple dnes rozeslal pozvánky na uvedení druhé generace iPadu.

Apple dnes rozeslal pozvánky vybraným médiím na tiskové setkání, jež se uskuteční ve středu 2. března v deset dopoledne v San Franciscu, a to jako již obvykle v sále Yerba Buena Center for the Arts. Že bude představen nový iPad, Apple nepotvrzuje oficiálně, ale vyplývá to ze stylizace pozvánky (na obrázku vlevo).

Víceré zdroje mezitím popřely, že by se mělo uvedení iPadu 2 významně opozdit. To přesto, že analytici obeznámení s výrobou potvrzují zpoždění dodávek displejů. Možná tak bude v době uvedení vyrobeno o něco méně kusů nových iPadů, uvedení se však neoddálí. Stále se tedy očekává v dubnu, anebo nanejvýš počátkem května.

Je již víceméně jisté, že displej iPadu 2 bude mít rozlišení totožné s iPadem původním; displej bude jen vylepšen co do snížení odlesků a bude tenčí (a s ním i celý iPad 2). Zdá se sice, že Apple o znásobení rozlišení skutečně uvažoval, ale současná malá kapacita výroby takových panelů i jejich cena přechod na ně prostě zatím neumožňují.

iPadu 2 se má jen do konce března vyrobit čtyři a půl až pět milionů kusů a v dubnu se ho má vyrobit tři až čtyři miliony kusů. Tyto úvodní série jsou údajně rozvrženy tak, že 38 % kusů připadá na model vybavený pouze WiFi (kódově označený K93), 46 % kusů má mít podporu GSM/UMTS (kódové označení modelu je K94) a 16 % kusů má podporovat CDMA americké sítě Verizon (K95).

Všechny počty jsou odhady analytika Ming­‑Chi KuoConcord Securities, pro AppleInsider; založil je především na průzkumu nasmlouvaných dodávek dílů.

To zařízení, které pak má být podle dohadů uvedeno koncem roku a o kterém se někteří domnívají, že to bude iPad 3 a že bude menší než velký iPad, bude spíše jen větší nový iPod Touch, s displejem, řekněme, nanejvýše pět palců.

 

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání