Menu

T-Mobile začne testovat eSIM

16.12.2016 08:26 | Aleš Přistál + Přidat komentář
T-Mobile začne testovat eSIM

T-Mobile začne testovat eSIM | foto: CHIP

T-Mobile již vyvíjí první systém pro podporu eSIM zařízení a s testováním začne v první čtvrtině roku 2017.

První zařízení s novou technologií by se měla na trhu objevit během příštího roku. Celosvětová asociace mobilních operátorů GSMA zveřejnila koncem listopadu 2016 standard tzv. vestavěné SIM karty (embedded SIM, eSIM), na jehož vzniku se několik let podílela i společnost Deutsche Telekom (DT). T-Mobile Czech Republic již vyvíjí systém pro podporu zařízení vybavených eSIM, testovací provoz plánuje zahájit v první čtvrtině roku 2017. Během příštího roku také operátor očekává uvedení prvních přístrojů s podporou této technologie na trh.

Vestavěná SIM karta má podobu speciálního čipu a je nedílnou součástí přístroje. Obsahuje informace o profilu uživatele v síti (ekvivalent digitálního obsahu klasické SIM karty) a lze ji programovat na dálku, což je hlavní rozdíl oprati klasické SIM – stačí například naskenovat nebo opsat ID kód produktu a ihned poté dojde k aktivaci a propojení s dalšími připojenými produkty zákazníka. Na eSIM může být souběžně uloženo několik profilů, přičemž pouze jeden je v daném okamžiku aktivní. Pokud chce zákazník kupříkladu přenechat svůj mobil jinému členu rodiny, nebo přejít ke konkurenčnímu operátorovi, může snadno a rychle smazat svůj původní profil a reaktivovat zařízení pod jinou smlouvou.

Nástup eSIM je úzce spjat zejména s rozvojem tzv. internetu věcí (IoT), neboť umožní snadnou aktivaci, správu a, často hromadné, ovládání IoT zařízení, ať už jde o chytré hodinky, fitness trackery, měřicí čidla nebo třeba chytré automobily.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení