Menu

Žaloba na YouTube zamítnuta, ale žalobce se odvolá

24.09.2010 10:57 | Redakce Chip + Přidat komentář
Žaloba na YouTube zamítnuta, ale žalobce se odvolá

Žaloba na YouTube zamítnuta, ale žalobce se odvolá | foto: CHIP

Odpovídá YouTube za to, že některá videa porušují autorská práva? O tom se nyní rozhoduje ve Španělsku.

Sedmý obchodní soud v Madridu ve čtvrtek zamítl žalobu na YouTube, kterou podala španělská televize Telecinco pro údajné porušování autorských práv. Soud souhlasí, že některá videa porušují autorská práva, nicméně došel k závěru, že vzhledem k celkovému objemu videí na YouTube nelze po YouTube požadovat, aby vše samo prověřovalo, a že plně postačuje, jestliže YouTube účinně spolupracuje s držiteli práv tak, aby neodkladně odstraňovalo předmětná videa na žádost.

Google, vlastník YouTube, hodnotí soudní rozhodnutí jako potvrzení evropského práva v oblasti autorských práv a internetu; podle jeho výkladu nejsou služby jako YouTube povinny zjišťovat, zda obsah neporušuje něčí práva, pokud poskytují držitelům těchto práv způsob, jak požádat o jeho stažení.

Naproti tomu Telecinco se se zdůvodněním zamítnutí své žaloby smířit nemíní a odvolá se k vyšší instanci — k soudu provinčnímu. Telecinco se cítí poškozeno především tím, že některé díly jeho seriálů se na YouTube objevují dříve, než je Telecinco vysílá.

Telecinco připomíná, že soudce ve svém zdůvodnění připouští, že i na držitele práv klade stálé  sledování obsahu přidávaného na YouTube nemalé nároky.

Vzhledem ke sladěnosti práva v rámci EU může konečný výsledek této pře ovlivnit dostupnost obsahu na YouTube v celé Evropské unii.

Podobná žaloba, podaná na YouTube společností Viacom ve Spojených státech, byla v červnu zamítnuta.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení