Menu

Ženy nakupují v e-shopech oblečení a boty, muži výpočetní techniku a mobily

05.11.2014 17:44 | Karel Kovar
Ženy nakupují v e-shopech oblečení a boty, muži výpočetní techniku a mobily

Nakupování z pohodlí domova – pro všechny stejné a přitom jiné. Zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty, muži volí počítače a mobily. Rozdíly ve výběru zboží mezi internetovými spotřebiteli jsou patrné i podle věku či vzdělání.

Ukázal to výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ženy 62%, muži 34%. Tak odpovídali na otázku, zda v uplynulých dvanácti měsících zakoupili po internetu oblečení či boty. Muži 53%, ženy 31%. Takový je naopak výsledek u počítačů a hardware. „Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,“ říká k výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Na výběr zboží, které si zákazník vloží do virtuálního košíku, má však vliv nejen pohlaví. Vysokoškoláci tak například upřednostňují spolu s oblečením slevové kupony či kosmetické produkty včetně parfémů. Nakupující bez maturity naopak nejčastěji volí právě počítače, oblečení a mobilní telefony.

A jaký má na popularitu zboží věk? V podstatě především potvrzuje, že Češi ve věku 25 – 34 let nakupují na internetu nejčastěji. Proto také u nich dominuje oblečení, které si objedná alespoň jednou ročně 60% spotřebitelů této věkové kategorie. Dále kupují kosmetiku, slevové kupony či sportovní vybavení. Naopak v kategoriích 45 až 54 a 55 a více už se objevuje převážně dražší zboží – počítače, bílé zboží a mobilní zařízení.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.

apek-vyber-zbozi-nahled

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
Oblíbená témata z článku