Menu

Změna u Xiaomi: nové smartphony budou přejmenovány, výrobce končí s označením "Mi"

25.08.2021 12:00 | Jiří Palyza + Přidat komentář
Změna u Xiaomi: nové smartphony budou přejmenovány, výrobce končí s označením "Mi"

Změna u Xiaomi: nové smartphony budou přejmenovány, výrobce končí s označením "Mi" | foto: Christian Salas/Unsplash

Společnost Xiaomi mění pojmenování svých chytrých telefonů. Výrobce oznámil, že pro budoucí zařízení už nebude používat značku Mi.

Před několika týdny představila společnost Xiaomi nový smartphone Mix: Xiaomi MIX 4. Zajímavou novinkou je, že se na něm neobjevilo obvyklé označení "Mi". Většina uživatelů si toho pravděpodobně ani nevšimla.

Nicméně by ale právě toto měla být budoucnost. Podle aktuálních informací už nebude společnost Xiaomi používat značku Mi. Možná to zpočátku způsobí trochu chaos, protože doposud bylo pro Xiaomi označení Mi charakteristickou součástí názvu u mnoha dalších výrobků.

Název Mi používala Xiaomi od svého prvního smartphonu Mi 1, který byl uveden v roce 2011. Kromě chytrých telefonů výrobce používal označení Mi i na dalších zařízeních své nabídky, například tabletech, nositelné elektronice nebo noteboocích.

Xiaomi: nové smartphony už v názvu nebudou mít označení Mi

xiaomirebranding

Podle Lei Juna, zakladatele a CEO Xiaomi, značka "Mi" v názvu měla dvojí význam: "mobilní internet" a "mission impossible". | Zdroj: Toro Tseleng/Unsplash

Tato změna se týká pouze připravovaných produktů, takže by nijak neměla ovlivnit stávající. Podle informací serveru XDA-Developers.com ("Goodbye Mi, hello Xiaomi: Future Xiaomi products won’t carry Mi branding") má Xiaomi ve své domovské Číně už několik produktů, které nemají značku Mi. Je tedy velmi pravděpodobné, že tato změna bude provedena globálně. Důvod této změny ale není doposud zcela jasný.

Mezitím se k celé věc vyjádřila i Xiaomi ústy svého mluvčího. Ve svém prohlášení mimo jiné uvádí: "Od třetího čtvrtletí roku 2021 se řada produktů Xiaomi Mi přejmenuje na Xiaomi. Tato změna sjednotí globální prezentaci značky a odstraní rozdíly ve vnímání značky a jejích produktů. Může trvat nějakou dobu, než se to projeví ve všech regionech.

Po zavedení nové identity značky budou pod mateřskou značkou dvě odlišné produktové řady, Xiaomi a Redmi. Xiaomi bude reprezentovat prémiovou řadu, Redmi bude zahrnovat dostupnější produkty především pro mladé."

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.