Panasonic nepovažuje trend BYOD, tedy možnost „přinést si své vlastní zařízení“, jako dobrou volbu pro podniky a jejich mobilní pracovníky, kteří jsou závislí na mobilních zařízeních a ICT technologie jsou klíčové pro jejich primární pracovní procesy. BYOD se v podnicích stává stále více populární po celém světě. Podle výzkumné společnosti Gartner cca polovina všech organizací bude do roku 2017 využívat BYOD jako nedílnou součást svého ICT řešení. Nicméně, tento koncept se zatím v západní i střední Evropě příliš rychle nerozšiřuje, a to především z bezpečnostních důvodů.
„BYOD má motivovat profesionály a dát jim možnost používat zařízení, které předpokládají, že je nejvhodnější pro jejich práci. I když tento přístup může fungovat v některých sektorech, běžné spotřebitelské notebooky, tablety a chytré telefony nejsou vhodné pro všechny úkoly zaměstnanců. Díky tomu je využití konceptu BYOD v kombinaci s mobilními profesionály neefektivní,“ říká Jan Šplíchal, Marketing Manager ve společnosti Panasonic Computer Product Solutions.
Panasonic Toughbook vyvíjí vysoce odolné a výkonné podnikové notebooky a tablety pro zaměstnance, kteří musí pracovat mimo běžné kancelářské prostředí a v různých podmínkách. Oblasti, v nichž tito profesionálové pracují, zahrnují například maloobchodní prodej, sociální služby, logistiku a dopravu, servis a údržbu, výrobu, inspekční činnosti a řadu dalších profesí. V případě, že nastanou problémy v běžném kancelářském prostředí, může IT oddělení rychle zasáhnout. To ale většinou není možné, pokud problém nastane u mobilního pracovníka v terénu. Selhání či snížená funkčnost mobilního zařízení vede k silné frustraci, ztrátě času a v některých případech i ztrátě prodeje. To může mít také vážné důsledky pro základní obchodní procesy organizace
Cílem zaměstnavatelů je zajistit růst svého podnikání a k tomu je třeba, aby jejich zaměstnanci měli vždy nejvhodnější nástroj pro svou práci. Skutečnost, že spotřebitelská zařízení mají atraktivní design nebo atraktivní jméno nemá žádnou souvislost s tím, jak jsou schopna dostát pracovním povinnostem. „Obdobné je to i s volbou auta. Pokud si zaměstnanec bude moci vybrat jakékoliv firemní auto v daném cenovém limitu, vybere si to, které se mu bude nejvíce líbit nebo si vybere podle toho, co je pro něj osobně atraktivní. To však neznamená, že dané auto je nejlepší volbou pro dané potřeby firmy. Stejně jako Ferrari není nejlepší volbou pro rozvážení zboží do prodejen, spotřební elektronika často není vhodná pro určité typy zaměstnání. Navíc pracovní verze notebooků a tabletů nabízejí funkce a záruky, které spotřebitelské modely nemají, ale pro práci jsou nezbytné. Mezi ně patří dlouhá životnost baterie, čitelnost displeje na přímém slunečním světle, ergonomie, možnost rozšiřování, odolnost proti nárazům a vlhkosti a další funkce.
Pokud je firma schopna poskytnout vhodné pracovní zařízení, nejen tím zvyšuje produktivitu, ale také eliminuje tradiční obtíže a nebezpečí konceptu BYOD, jako například náročnější správu různých zařízení či jejich odpovídající zabezpečení. Proto lze jen poradit, aby se k popularizované vlně BYOD přistupovalo s přiměřeným stupněm zdravého podezření.