Přejít k hlavnímu obsahu

PlayStation 6 o sobě dává vědět: výkon konzole možná nebude tak důležitý

Richard Šimáček 18.06.2025
Sony PlayStation 6, koncept AI
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Vydání PlayStationu 6 je ještě několik let vzdálené, ale už nyní vyplouvají první informace o tom, jakých novinek se dočkáme. Nadcházející herní konzole od Sony se nejspíše budou více soustředit na cloudové služby.

Kapitoly článku

Budoucnost PlayStation 6

Herní konzole od Sony jsou dlouhodobě nejpopulárnější v této kategorii a hráči si je s radostí vyberou raději než Xbox. PlayStation 5 byl vydán v roce 2020 a od té doby bylo prodáno již více než 77 milionů kusů. Oproti tomu konzole od Microsoftu jsou na tom o poznání hůře a globálně se ve stejném období prodalo jen necelých 29 milionů kusů.

Sony má aktuálně nastavený 7–8letý vývojový cyklus, takže PlayStationu 6 bychom se mohli dočkat teprve v roce 2027/28, ale už nyní prosakují první informace o tom, jaké změny a novinky přinese. S jistotou se můžeme těšit na výrazně vyšší výkon díky modernějšímu čipsetu od AMD i na novou generaci herního bezdrátového ovladače DualSense (pokud stále ponese toto označení).

Překvapivou novinkou může být větší důraz na hraní skrze cloud, které je mezi hráči stále populárnější, a společnost by ráda prozkoumala další možnosti, jak ho zpřístupnit a zatraktivnit pro více hráčů. Informoval o tom CEO Sony Interactive Entertainment Hideaki Nišino v nedávném obchodním setkání s investory.

Mohlo by vás zajímat

Řešením může být cloudové hraní

Na první pohled se může zdát, že hraní skrze cloud dává větší smysl pro širší publikum hráčů, protože není nutné kupovat výkonný hardware a dokonce ani samotné hry. Jenže má to svá úskalí. Cloudové hraní vyžaduje rychlý a stabilní internet, a to není úplně všude možné.

Navíc se v současné době nemusí vyplatit pro hráče, kteří měsíčně hrají i několik desítek hodin, protože se tyto služby platí od hodiny, a tak by ti největší hráči mohli zatížit svůj rozpočet stejnou měrou, jako kdyby si koupili jednou za pár let samotný herní hardware a hry.

V současnosti většina hráčů raději hraje lokálně a toho si je vědoma i Sony, takže se v dohledné budoucnosti nedočkáme primárního zaměření na cloudové hraní, přestože by to mohlo být pro společnost i situačně výhodnější. PlayStation 6 bude tedy více zaměřený na streaming her, ale nebude to prioritou, spíše možností navíc pro občasné hráče.

Zdroj: Video Games Chronicle, GameSpot

PlayStation 6 by prý mohl být kompletně bez diskové mechaniky!


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme