Budoucnost PlayStation 6
Herní konzole od Sony jsou dlouhodobě nejpopulárnější v této kategorii a hráči si je s radostí vyberou raději než Xbox. PlayStation 5 byl vydán v roce 2020 a od té doby bylo prodáno již více než 77 milionů kusů. Oproti tomu konzole od Microsoftu jsou na tom o poznání hůře a globálně se ve stejném období prodalo jen necelých 29 milionů kusů.
Sony má aktuálně nastavený 7–8letý vývojový cyklus, takže PlayStationu 6 bychom se mohli dočkat teprve v roce 2027/28, ale už nyní prosakují první informace o tom, jaké změny a novinky přinese. S jistotou se můžeme těšit na výrazně vyšší výkon díky modernějšímu čipsetu od AMD i na novou generaci herního bezdrátového ovladače DualSense (pokud stále ponese toto označení).
Překvapivou novinkou může být větší důraz na hraní skrze cloud, které je mezi hráči stále populárnější, a společnost by ráda prozkoumala další možnosti, jak ho zpřístupnit a zatraktivnit pro více hráčů. Informoval o tom CEO Sony Interactive Entertainment Hideaki Nišino v nedávném obchodním setkání s investory.
Řešením může být cloudové hraní
Na první pohled se může zdát, že hraní skrze cloud dává větší smysl pro širší publikum hráčů, protože není nutné kupovat výkonný hardware a dokonce ani samotné hry. Jenže má to svá úskalí. Cloudové hraní vyžaduje rychlý a stabilní internet, a to není úplně všude možné.
Navíc se v současné době nemusí vyplatit pro hráče, kteří měsíčně hrají i několik desítek hodin, protože se tyto služby platí od hodiny, a tak by ti největší hráči mohli zatížit svůj rozpočet stejnou měrou, jako kdyby si koupili jednou za pár let samotný herní hardware a hry.
V současnosti většina hráčů raději hraje lokálně a toho si je vědoma i Sony, takže se v dohledné budoucnosti nedočkáme primárního zaměření na cloudové hraní, přestože by to mohlo být pro společnost i situačně výhodnější. PlayStation 6 bude tedy více zaměřený na streaming her, ale nebude to prioritou, spíše možností navíc pro občasné hráče.
Zdroj: Video Games Chronicle, GameSpot