WhatsApp zavádí reklamy ve statusu a kanálech
Provozovatel nejpoužívanějšího online komunikátoru začal testovat zobrazování reklam ve statusu a kanálech na více zařízeních, iPhony od Apple nevyjímaje.
Nová funkce je zatím dostupná vybraným uživatelům beta verze aplikace a v následujících měsících se má rozšířit na více zařízení. Reklamy se objevují přímo v záložce Aktualizace (Updates), a to výhradně mezi běžnými statusy a kanály, nikoliv v soukromých konverzacích, skupinách, komunitách nebo hovorech.
Reklamy ve statusech prozatím neruší
Status Ads – reklamy ve statusu – představují způsob, jak mohou firmy sdílet sponzorovaný obsah přímo v oblasti statusu uživatelů. Tyto reklamy jsou jasně označené a zobrazují se mezi běžnými statusy. Pokud by vám reklamy připadaly rušivé, můžete konkrétního inzerenta snadno přeskočit nebo zablokovat.
Další formou inzerce jsou propagované kanály. Ty se v seznamu kanálů zobrazují zvýrazněně. Například restaurace může propagovat svůj kanál s recepty, a ten je poté viditelnější ve vyhledávání. I zde je zřetelně označeno, že jde o placenou propagaci.

Ochrana soukromí a personalizace reklam
Provozovatel WhatsAppu, společnost Meta, neustále zdůrazňuje, že soukromé zprávy, hovory a osobní statusy zůstávají chráněné koncovým šifrováním a nejsou využívány pro zobrazování reklam.
Reklamy jsou personalizované pouze na základě některých údajů, jako je váš region, jazyk aplikace, veřejné kanály, které sledujete a interakce s předchozími reklamami. Pokud si propojíte WhatsApp s platformou Meta Accounts Center, mohou být pro personalizaci využity i preference z dalších aplikací Mety. Toto propojení je ve výchozím stavu vypnuté a můžete jej také kdykoliv deaktivovat.
Meta dále tvrdí, že WhatsApp nikdy nesdílí ani neprodává telefonní čísla uživatelů inzerentům a soukromé informace zůstávají pro inzerenty nedostupné.
Přehled o reklamních aktivitách
Do budoucna získáme ve WhatsAppu možnost stáhnout si přehled své reklamní aktivity. V něm uvidíme všechny reklamy, které se nám zobrazily ve statusu a kanálech za určité časové období, včetně data a jména inzerenta. Z této sekce lze inzerenty také přímo zablokovat nebo nahlásit.
Trend je jasný: získat z WhatsAppu více peněz
Zavedení reklam a propagovaných kanálů je součástí širší strategie Mety více na WhatsAppu vydělávat, a to především prostřednictvím reklam a předplatného.
V případě propagovaných kanálů si WhatsApp ponechává provizi okolo deseti procent z předplatného. Přesné datum spuštění pro všechny uživatele zatím není známo, nové formy propagace jsou prozatím viditelné v beta verzi komunikátoru 25.20.10.78.
Zdroj: WABetaInfo