Přejít k hlavnímu obsahu

Připravte se na reklamu ve WhatsAppu: objevuje se na stále více zařízeních

Jiří Palyza 31.07.2025
Logo WhatsApp na displeji iPhonu
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Meta stále zdůrazňuje: soukromé konverzace zůstanou bez reklam. Nicméně soudě podle rostoucího počtu zařízení, na kterých se různé formy inzertního obsahu a reklamy objevují, se můžeme připravit na další rozšiřování. Trend je jasný: dostat z WhatsAppu více peněz.

Kapitoly článku

WhatsApp zavádí reklamy ve statusu a kanálech

Provozovatel nejpoužívanějšího online komunikátoru začal testovat zobrazování reklam ve statusu a kanálech na více zařízeních, iPhony od Apple nevyjímaje.

Nová funkce je zatím dostupná vybraným uživatelům beta verze aplikace a v následujících měsících se má rozšířit na více zařízení. Reklamy se objevují přímo v záložce Aktualizace (Updates), a to výhradně mezi běžnými statusy a kanály, nikoliv v soukromých konverzacích, skupinách, komunitách nebo hovorech.

Mohlo by vás zajímat

Reklamy ve statusech prozatím neruší

Status Ads – reklamy ve statusu – představují způsob, jak mohou firmy sdílet sponzorovaný obsah přímo v oblasti statusu uživatelů. Tyto reklamy jsou jasně označené a zobrazují se mezi běžnými statusy. Pokud by vám reklamy připadaly rušivé, můžete konkrétního inzerenta snadno přeskočit nebo zablokovat.

Další formou inzerce jsou propagované kanály. Ty se v seznamu kanálů zobrazují zvýrazněně. Například restaurace může propagovat svůj kanál s recepty, a ten je poté viditelnější ve vyhledávání. I zde je zřetelně označeno, že jde o placenou propagaci.

WhatsApp a reklamy ve statusu
Zdroj: WABetaInfo
Uživatelé aplikace WhatsApp se budou muset do budoucna připravit na reklamy ve svém statusu.

Ochrana soukromí a personalizace reklam

Provozovatel WhatsAppu, společnost Meta, neustále zdůrazňuje, že soukromé zprávy, hovory a osobní statusy zůstávají chráněné koncovým šifrováním a nejsou využívány pro zobrazování reklam.

Reklamy jsou personalizované pouze na základě některých údajů, jako je váš region, jazyk aplikace, veřejné kanály, které sledujete a interakce s předchozími reklamami. Pokud si propojíte WhatsApp s platformou Meta Accounts Center, mohou být pro personalizaci využity i preference z dalších aplikací Mety. Toto propojení je ve výchozím stavu vypnuté a můžete jej také kdykoliv deaktivovat.

Meta dále tvrdí, že WhatsApp nikdy nesdílí ani neprodává telefonní čísla uživatelů inzerentům a soukromé informace zůstávají pro inzerenty nedostupné. 

Mohlo by vás zajímat

Přehled o reklamních aktivitách

Do budoucna získáme ve WhatsAppu možnost stáhnout si přehled své reklamní aktivity. V něm uvidíme všechny reklamy, které se nám zobrazily ve statusu a kanálech za určité časové období, včetně data a jména inzerenta. Z této sekce lze inzerenty také přímo zablokovat nebo nahlásit.

Trend je jasný: získat z WhatsAppu více peněz

Zavedení reklam a propagovaných kanálů je součástí širší strategie Mety více na WhatsAppu vydělávat, a to především prostřednictvím reklam a předplatného.

V případě propagovaných kanálů si WhatsApp ponechává provizi okolo deseti procent z předplatného. Přesné datum spuštění pro všechny uživatele zatím není známo, nové formy propagace jsou prozatím viditelné v beta verzi komunikátoru 25.20.10.78.

Zdroj: WABetaInfo

WhatsApp dostane novou funkci: víme, proč byste si ji měli hned zapnout


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme