Přejít k hlavnímu obsahu

Průzkum Intel: Češky se vyznají v počítačích lépe, než si muži myslí

Michal Bareš 27.03.2014
info ikonka
Zdroj:

O jakém počítači sní ženy? Oproti těm současným musí „zhubnout“ zhruba o polovinu, aby se dal snadno přenášet. Ženy chtějí s počítačem nejenom pracovat, ale také dobře vypadat, měl by se vejít do kabelky nebo do designového pouzdra. Výsledky pocházejí z průzkumu společnosti Intel v ČR, Maďarsku a SR.

Obrázek odebrán. Pro 37 % žen v České republice, Maďarsku a na Slovensku je překážkou ve větší mobilitě váha notebooku. Rády by pracovaly z domova a zaměstnavatel by jim to umožnil, ale nechce se jim tahat těžký notebook. Podle dotazovaných měl notebook „zhubnout“ zhruba o polovinu, aby se dal snadno přenášet. Výsledky pocházejí z rozsáhlého průzkumu společnosti Intel, který proběhl v ČR, Maďarsku a Slovensku mezi 1877 respondenty ve věku 20 až 40 let, z toho bylo 1239 žen a 638 mužů.

„Optimální hmotnost notebooku po „zhubnutí“ by se podle více než poloviny (52,1 %) ženských respondentek měla pohybovat v rozmezí 1 kg a 1,5 kg. Vedle toho se ovšem najde ještě dalších 19,8 % žen, které by přivítaly notebooky do 1 kg,“ reprodukuje jeden z hlavních závěrů průzkumu Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel. Jen pro představu – současné stroje v průměru váží kolem 2,5 kg. Ve srovnání s ženami muži jsou k urostlejším notebookům benevolentnější a na nějaký ten gram navíc tolik nehledí, ale i tak přístroje s hmotností pod 1,5 kg vyžaduje více než polovina mužů (53 %). Tato kritéria zpravidla splňují zařízení z kategorie ultrabook a „dva v jednom“.

Obrázek odebrán.

Hlavní kritéria pro nákup počítače – ženy

 

Mobilita je pro ženy cennější než pro muže

Ženy chtějí být mobilní kdykoliv a kdekoliv, pro 86 % žen je důležité, aby svůj notebook mohly bez problémů přenášet z práce domů a zpět, cestovat s ním a využívat výhod jeho mobility. Nejvíce si mobility cení ženy v Maďarsku (91 %) a muži v Česku (86 %). Pro mobilitu svědčí i fakt, že 64 % žen preferuje mít pouze jeden notebook pro práci i na doma. Největší touhu mít vše pohromadě v jednom přístroji dávají najevo Češky – 66,7 % a Češi společně s Maďary (73 %).

 

Česká republika je středoevropská velmoc v prodeji počítačů přes internet

Co se týče ceny „počítače snů“, muži jsou připraveni za něj vytáhnout z peněženky 15 304 Kč, což je v průměru podstatně více než u žen – 12 546 Kč. Nejméně senzitivní jsou k ceně Slováci – ženy by v průměru v přepočtu zaplatily 14 040 Kč a muži dokonce 16 380 Kč. Češi představují zlatý střed –  ženy s 13 600 Kč, Češi s 16 280 Kč. Nejšetrnější jsou Maďarky, které by v průměru zaplatily jen cca 10 000 Kč, Maďaři 13 260 Kč.

Muži také mnohem více preferují nakupování přes internet: v e-shopu by si svůj vysněný počítač pořídilo 46 % mužů, ale jen 26 % žen, které více tíhnou ke kamenným obchodům. Podle vyjádření největšího prodejce elektroniky Alza.cz však podíl žen, které nakupují online v Čechách i na Slovensku, rychle roste.  Nejpozitivněji se k e-shopům staví čeští muži s 56 % a slovenské ženy s 33 %. Z porovnání třech zemí vyplývá, že Česká republika je v prodeji počítačů přes internet velmoc: jako v jediné z uvedených zemí jsou e-shopy více preferované než kamenné obchody.

Obrázek odebrán.

Preferovaný prodejní kanál při nákupu počítače

Podle zjištění společnosti Intel, k některým trendům blízké budoucnosti se Středoevropanky stavějí zdrženlivěji – například nositelná elektronika včetně čipů zabudovaných do oblečení přijde jako dobrý nápad pouhým 14 % oslovených žen. Muži se v této věci ukazují být více otevření novinkám – očipované oblečení by se líbilo téměř 22 % mužů.

 

Módní návrháři, zbystřete pozornost! Počítač musí být designově zabalen

Co se týče výkonu, mobility a těchto parametrů už není připraven dělat kompromisy nikdo, ale významná skupina žen klade vysoké nároky i na estetické faktory, jako je stylovost a design. „Na otázku, zda je pro ně důležité, aby jejich vysněný počítač podpořil jejich ženskost, odpovědělo ano 34 % dotazovaných žen, což je téměř stejný počet žen, které by chtěly přenášet své PC v designovém pouzdře. Designové pouzdro (40 %) u žen jako obal a nosič jednoznačně vítězí. Ženám už zjevně nestačí batůžek (6,2 %), k praktickým hlediskům přistupuje i to estetické,“ komentuje Martin Vařbuchta ze společnosti Intel fakt, že vedle designového pouzdra ženy nejvíce zaujala dámská kabelka, do které by v Čechách a na Slovensku chtělo uložit své PC 23 % žen.

Obrázek odebrán.

Optimální hmotnost notebooku

 

Češi jsou praktičtí, Slováci dají více na design

Z průzkumu společnosti Intel vyplývá, že Slovenky ve srovnání s Češkami a Maďarkami kladou na design a osobní styl v souvislosti s jejich počítačem a jeho obalem největší důraz. Češky se více přiklánějí k praktickým obalům, jako jsou brašny a batůžky. Ještě propastnější rozdíl je mezi slovenskými a českými muži: zatímco tři čtvrtiny Čechů považuje za ideální obal praktickou brašnu či batůžek, na Slovensku by po nich sáhlo o celých 30 % méně mužů. O to více mezi Slováky letí designová pouzdra, volilo by je 36 %, tedy téměř shodný počet jako žen. Jak by mohly vypadat elegantní designová pouzdra na ultrabooky a zařízení „dva v jednom“ pro ženy i muže, ukázali studenti pražské UMPRUM v loňském projektu UltrabookBag, jejich návrhy jsou k vidění zde.

 

Osmkrát více žen sáhne po zařízení „dva v jednom“ než po samotném tabletu

Ženy i muži se shodnou co se týče možnosti odpojit od notebooku obrazovku a používat ji samostatně jako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žen a 70 % mužů. Za přístroj s odnímatelnou obrazovkou by pak většina žen (81 %) byla ochotna připlatit maximálně do 120 eur Kč, muži v ČR a SR jsou o něco málo benevolentnější. Obdobně láká i dotykové ovládání (72 % žen a 73,4 % mužů).

Dáme-li ženám na výběr mezi tabletem a kategorií „dva v jednom“ a ultrabook, osmkrát více žen by si vybralo „dva v jednom“, u mužů by to ovšem bylo dokonce jedenáctkrát více. Maďarským specifikem je vysoká důvěra k formátu „dva v jednom“ mezi ženami – jako svůj vysněný jej vidí jedna třetina. Stolní počítač u žen neletí, vybralo by si ho pouhých 5 % odpovídajících. Muži ke stolním počítačům tíhnou více (16,5 %), poněvadž se více věnují hraní počítačových her.

 

Na barvě nezáleží, a když už, tak vede černá, stříbrná a fialová

Z průzkumu společnosti Intel vyšlo najevo, že barva počítače nehraje roli pro téměř 43 % žen, v České republice je to dokonce 54 %. „V barevné škále poněkud překvapivě u žen v Česku a na Slovensku vítězí konzervativní černá před stříbrnou a výraznějšími barevnými barvami v pořadí fialová, červená, modrá, zelená a růžová. Pro oranžovou, žlutou či bílou by se rozhodlo už jen několik žen ze sta,“ shrnuje Martin Vařbuchta. Ve srovnání s ženami v ČR a SR volí Maďarky barvy, které jsou více v souladu s genderovými stereotypy, jako je růžová a bílá. 

Obrázek odebrán.

Preference přenosného počítače podle barev


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme