Přejít k hlavnímu obsahu

Umělá inteligence za katedrou

Josef Mika 07.11.2017
info ikonka
Zdroj:

Díky digitalizaci a umělé inteligenci stále více firem slibuje zlepšení práce škol či univerzit.

Jedním z nejbouřlivěji se rozvíjejících sektorů digitální techniky jsou v poslední době Edukační technologie – takzvaný „EdTech“. Trh s EdTech je mimořádně zajímavý – v roce 2011 obnášel celosvětový obrat e-learningových nástrojů 35,6 miliardy dolarů, v roce 2016 to podle výzkumníků univerzity v Essexu bylo již kolem 51 miliard. Vzdělávání bylo dlouho povinností a privilegiem státních institucí. Současně však vyrostly stovky soukromých, na zisk orientovaných start-upů, počínaje poskytovateli kurzů na YouTube přes on-line nabídky vyučování od renomovaných univerzitních docentů až po plně automatické tutoriály na bázi umělé inteligence.

Přístup k těmto technologiím je ve světě rozdílný. Jestli při této digitální explozi ve vzdělávání převažují výhody nad nevýhodami, není zcela jasné. Náš článek, který se tímto novým fenoménem zabývá, se právě pokouší popsat nejnovější výzkumy a přinést příklady nových řešení. Celý si ho můžete přečíst v prosincovém Chipu. V prodeji je již od 16. listopadu.

Obrázek odebrán.

Curiscope je start-up, který se zaměřuje na vzdělávání pomocí virtuální reality. Jedna osoba si oblékne tričko se vzorkem a druhý uživatel spustí aplikaci ve smartphonu. Může pak nahlížet na lidské tělo unikátním způsobem.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme