Ačkoli mobilní operátoři na celém světě teprve plánují rozvoj svých podniků a sítí v 5G, je již nyní jasné, že schopnost podporovat mobilitu i ve vysokých rychlostech bude klíčová pro mnoho nových případů používání 5G včetně inteligentních automobilů a inteligentních dopravních aplikací jako autonomní auta a autobusy. Ericsson již v sídle vedení společnosti ve švédském Stockholmu předvedl podporu mobilního připojení jedoucího vozidla s rychlostí datového přenosu překračující 7 Gb/s.
Při představení, které se uskutečnilo 10. června 2016 v okolí sídla vedení firmy Ericsson ve švédské metropoli Stockholm, bylo použito stejné vybavení pro rádiový přístup, známé jako Ericsson 5G Rádiové Prototypy, které se v současnosti používá v testovacích systémech od firmy Ericsson u jednotlivých mobilních operátorů. 5G zařízení ve vozidle Ericssonu bylo během cesty schopno udržovat mobilní připojení do sítě s propustností více než 7 Gb/s.
Pro demonstraci 5G Rádiových Prototypů bylo použito nové 5G rádiové rozhraní s názvem NR (New Radio - nové rádio) a masivní MIMO technoligií (multiple-input multiple-output). Masivní MIMO je kombinací MIMO a prostorového směrování signálu s pomocí velkého počtu anténních prvků. Masivní MIMO díky vyšší propustnosti zlepšuje uživatelskou zkušenost, ale také zvyšuje pokrytí, kapacitu a energetickou účinnost mobilní sítě. Masivní MIMO je zároveň jednou z 5G softwarových inovací, které Ericsson představil v červnu s cílem přinést klíčové 5G technologické koncepty do mobilních sítí současnosti.
Ericsson již spolupracuje s více než dvaceti předními mobilními operátory na celém světě na 5G networkingu a případech využití 5G, včetně 5G testovacích systémů. Nástup 5G ovlivní celou mobilní síť a související ekosystémy, od zařízení přes rádiový přístup až po řídící vrstvu sítě a cloud.