Ericsson oznámil dohodu s AT&T, jejímž cílem je zlepšit možnosti připojení externích zařízení a aplikací do aut, které jsou podporovány systémem Ericsson Connected Vehicle Cloud. Společný postup obou společností přinese spotřebitelům jednodušší a pohodlnější užívání. Umožní lépe propojit vozidla s periferiemi a aplikacemi a zároveň pomůže rozšířit cloudové prostředí pro auta.
Connected Vehicle Cloud je řešení postavené na servisní platformě Ericssonu. Poskytuje řidiči a pasažérům přístup k aplikacím přímo z obrazovky v autě. Příklady služeb, které takto auta svým majitelům mohou poskytovat jsou odhalování poruch vozidla, automatické objednávání servisních oprav a prohlídek.
V blízké budoucnosti budou auta s řešením od Ericssonu a AT&T nabízet například i připojení na svou vlastní Wi-Fi síť, či informační a zábavné on-demand služby. Řešení Connected Vehicle Cloud zároveň umožní komunikovat s jinými podobnými ekosystémy, jako jsou například satelitní rádia, správci silnic, s webovými stránkami lokálních či státních institucí. Takovým způsobem může získávat nejčerstvější zprávy o dopravní situaci na zvolené trase nebo památkách, restauracích či hotelech v jejím okolí.
Jak bude takové integrované „on board“ řešení vypadat ukázal Ericsson před několika dny spolu s automobilkou Volvo. Na technologickém veletrhu CES 2014 v Las Vegas měl světovou premiéru „on board“ systém Volvo Sensus Connect, který pro švédského automobilového výrobce vyvíjel právě Ericsson. Palubní systém nové generace je připojen na cloud a spojuje v sobě kromě navigace, infotainment služeb a několik dalších inovativních služeb.
Jako zatím jediný systém na světě nabízí funkci „Park & Pay“. Řešení automaticky rozpozná, kdy chce řidič parkovat, sám najde parkovací místo, zaparkuje a nabídne řidiči možnost jedním dotykem obrazovky zaplatit parkovné. Systém je vybaven i internetovým rádiem, přístupem na Wikipedii, dálkovým startováním přes smartphone, podrobnými informacemi o trase či destinaci, jakož i restauračních, nákupních zda ubytovacích možnostech v okolí . Systém nabízí i funkci „Volvo on Call“ – což je komplexní, globální telematické řešení, umožňující připojení aut.
Zdroj: TZ Ericsson.