Že to Audi myslí s autonomním řízením opravdu vážně, to pochopíte ve chvíli, kdy se na místě řidiče začnete cítit jako spolujezdec. Stačí k tomu jen současně stisknout dvě tlačítka na volantu, který se po přepnutí do režimu autopilota přitáhne k přístrojové desce, aby dal řidiči, tedy teď už spíše pasažérovi na přední sedačce, více prostoru. Současné vozy s režimem autonomního řízení, jako je třeba Tesla Model S (o které jsme psali v Chipu 7/2016), sice dokážou ujet určitý úsek cesty samostatně, ale řidič se na ně nemůže zcela spolehnout, musí být stále na pozoru a mít ruce položené na volantu. Že má Tesla a další autonomní vozy opravdu co dohánět, je jasné i po nedávné smrtelné havárii majitele tohoto vozu ve Spojených státech. Plně autonomní jízda prototypu Audi po dálnici je ale zcela něco jiného.
O našich dojmech si přečtěte v Chipu 9/2016.