Na počátku tohoto roku překvapil Google svět dvěma zajímavými investicemi. Nejprve za přibližně 3 miliardy dolarů koupil firmu vyrábějící chytré termostaty a detektory kouře, později předběhl Facebook a (za nespecifikovanou částku) koupil výrobce bezpilotních solárních letadel. Jakkoliv se vám zdají tyto investice podivné, faktem zůstává, že jste na ně Googlu přispěli i vy. Hlavní podíl na ziscích Googlu má totiž cílená reklama, stojící na analýze zvyků a chování uživatelů. Klíčem k úspěchu je zde obrovské množství dat, která Google získává třeba i z vyhledávání. Například na našem testovacím účtu bylo od května 2006 zaznamenáno více než 23 000 vyhledávacích dotazů. Na základě těchto dat lze už poměrně snadno vytvořit profil uživatele a nabídnout mu cílenou (a tudíž mnohem úspěšnější) reklamu. Pro některé uživatele může být takové přizpůsobení vhodné, celá řada surfařů ale ocení spíše své soukromí. A právě pro ně jsme otestovali čtyři alternativní vyhledávače, které soukromí uživatelů respektují.
Výsledky testu najdete v Chipu 6/2014, který vychází 23. května.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.