Nová služba Business Mail rozšiřuje funkce webmailu o využívání prostředků webmailu v rámci účtů domény (sdílené kontakty a kalendář), umožňuje synchronizaci událostí a kontaktů s poštovním klientem a díky možnosti vytvářet uživatelské kalendáře a adresáře i lepší organizování těchto dat. Služba Business Mail zpřístupňuje uživateli webové úložiště a nabízí možnost velmi jednoduše přidat do rozhraní až 4 externí e-mailové účty. Jednoduchý „To-Do“ list (úkoly) pak splňuje základní požadavky na organizování osobních úkolů.
Sdílená data (kontakty a události kalendáře) jsou k dispozici všem schránkám domény. Sdílené kontakty jsou spravovány prostřednictvím administrátorského účtu, ostatní uživatelé mají přístup pouze ke čtení. U sdílených událostí lze prostřednictvím účtu postmaster delegovat účty, které budou data sdíleného kalendáře spravovat. Ostatní účty mohou kalendář pouze prohlížet bez možnosti zásahů do jeho obsahu.
Aby bylo možné efektivněji organizovat události (např. oddělit pracovní události od soukromých či odlišit schůzky týkající se několika oddělení dané společnosti), nabízí služba Business Mail vytváření uživatelských kalendářů. Filtrování událostí v závislosti na požadovaném kalendáři je samozřejmostí. S novou službou tedy odpadají nepřehledná okna zaplněná velkým množstvím schůzek. Zobrazení událostí konkrétního kalendáře je tak otázkou několika kliknutí (podle počtu kalendářů).
Podobným způsobem lze spravovat více adresářů. Stejně jako u kalendářů je i zde možné jednotlivé položky libovolně kopírovat či přesouvat (v účtu postmaster platí přesuny i pro sdílené kontakty). Při doplňování adresy do řádku příjemce mailu, účastník události nebo adresa pro zaslání připomínky na událost se pak zobrazují návrhy adres s informací, v jakém adresáři se kontakt nachází.
Ačkoliv je „To-Do“ list jednoduchý, umožňuje zadat všechny potřebné údaje. Lze definovat důležitost, počátek, konec a status úkolu.
Webové úložiště poskytuje diskový prostor o velikosti kvóty schránky pro uchovávání dokumentů. Přitom jeho velikost do kapacity schránky nezasahuje. Soubory lze organizovat do složek tak, jak to uživatelé znají z jejich osobních počítačů. Dokumenty lze buď přidat z přílohy e-mailu, nebo nahrát z lokálního disku. Pro nahrání více souborů najednou slouží flashový uploader. Importovat je možné také záložky webového prohlížeče uložené ve formátu HTML. Díky integrovanému archivačnímu nástroji umí webmail prohlížet i obsah ZIP souborů nahraných do webového úložiště včetně rozbalení do zvolené složky. Textové dokumenty (např. txt, html…) lze upravovat v integrovaném RTF textovém editoru, který se tak stává online náhradou poznámkového bloku s možností formátovat text. Vestavěný editor obrázků pak jistě splní požadavky mnoha uživatelů na bitmapový editor. Mezi jeho užitečné funkce patří nástroje pro korekce obrazu (úpravy kontrastu, jasu, otáčení či oříznutí obrázku), vylepšení fotografie za pomoci filtrů (rozostření, perokresba, olejomalba, solarizace, převedení na černobílou fotografii a mnoho dalších).
Webové úložiště má další velmi důležitou funkci - místo toho, aby byla v e-mailu odeslána velká příloha, lze pomocí funkce Správa velkých příloh poslat pouze odkaz na soubor uložený ve webovém úložišti. Příjemce pak tento soubor díky internetovému odkazu stáhne do svého počítače. Stejně tak je možné do webového úložiště přesunout přílohu e-mailu, takže příloha již nezabírá místo ve schránce, ale je stále k dispozici. Díky této funkci lze ušetřit nejen prostor e-mailové schránky, ale také čas – příjemce zprávy se může rozhodnout, kdy si velkou přílohu stáhne.
Zákazníkům s více e-mailovými schránkami jistě přijde vhod možnost kontrolovat poštu až ze čtyř externích účtů pomocí protokolu POP3 nebo IMAP (včetně zabezpečených protokolů). Ke zprávám je ve webmailu přistupováno v tzv. reader režimu, takže nezabírají místo v e-mailové schránce. E-maily externích účtů lze v závislosti na zvoleném protokolu plnohodnotně spravovat: kopírovat mezi účty, odpovídat, přeposílat či mazat.
Součástí Business Mailu je i PC klient, který umožní na několik kliknutí nastavit vzájemnou synchronizaci kalendářů a kontaktů webmailu s poštovním klientem. V současné době jsou podporovány poštovní klienti Outlook Express a Outlook v operačním systému Windows. Synchronizaci (již bez PC klienta) lze provést i prostřednictvím mobilního zařízení, které podporuje protokol SyncML. Synchronizační klient může být již součástí těchto zařízení nebo je dostupný ke stažení z Internetu.
FORPSI – tradice, stabilita a perspektiva
Pod obchodní značkou FORPSI, která doplňkovou službu Business Mail k webhostingu nabízí, poskytuje své služby společnost INTERNET CZ. Značka FORPSI je více než deset let synonymem kvalitních a profesionálních internetových služeb. Patří k největším poskytovatelům těchto služeb na českém trhu. Jejím prostřednictvím je možné registrovat více než šedesát různých typů doménových jmen. Začátkem roku 2011 překročila společnost INTERNET CZ, a. s., hranici 180 tisíc zaregistrovaných .cz domén a obhájila tak prvenství mezi společnostmi, které zajišťují registraci české národní domény.
Díky vlastnímu datacentru s kvalitní technikou, spolehlivému připojení k páteřní síti a odbornému zázemí je značka FORPSI úspěšná také na poli poskytování serverového prostoru pro internetové prezentace, a to jak v poskytování webhostingových, tak serverhostingových služeb.
FORPSI – prostor pro Váš úspěch

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.