Prostřednictvím internetového prohlížeče zdarma dostupný textový editor a tabulkový kalkulátor od Microsoftu či Googlu je skvělá věc, pokud potřebujete kancelářské aplikace využívat jen občas a postačí vám základní nabídka jejich funkcí. Zamyslíte-li se nad tím, možná zjistíte, že vůbec nepotřebujete plnohodnotnou sadu aplikací Microsoft Office, ušetříte za licence a navíc budete mít svoje dokumenty k dispozici kdykoli a z jakéhokoli zařízení připojeného k internetu. Radost z ušetřených peněz ale možná zkalí cena placená za cloudové služby „zdarma“ – nemůžete si být jisti, že data z vašich dokumentů zůstanou opravdu jen vám. Je to vždy něco za něco – naše služby za vaše data.
Existuje ale řešení, jak používat on-line kancelářské aplikace a zároveň se vyhnout šmírování velkých poskytovatelů cloudových služeb. Základ vlastního cloudového řešení pro provoz kancelářských aplikací možná už máte doma: vystačíte si s NAS serverem Synology, do kterého si instalujete aplikace Textový editor, SpreadSheet (tabulkový kalkulátor) a Note Station (aplikace pro správu poznámek). Na instalaci, základní konfiguraci a následném používání těchto aplikací není vůbec nic složitého. Výkon vašeho síťového úložiště bude pro provoz kancelářských aplikací bezpochyby dostatečný a nemusíte mít ani obavy o nadměrnou spotřebu místa ve vašem NAS serveru.
Jak na to vám ukážeme v Chipu 10/2016.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.