Přejít k hlavnímu obsahu

ČTÚ: Nejvíce si lidé stěžují na O2

redakce 29.09.2014
info ikonka
Zdroj:

V letošním druhém čtvrtletí řešil ČTÚ přes 700 stížností a podnětů na obchodní praktiky mobilních operátorů, o pětinu méně než v prvním kvartále. Suverénně nejvíce stížností jak počtem, tak procentem oproti počtu stížností „vedla“ Telefónica (O2).

Podle zprávy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) si na obchodní praktiky tuzemských poskytovatelů služeb elektronických komunikací ve druhém čtvrtletí letošního roku stěžovalo celkem 708 uživatelů. K řešení 53 stížností neměl ČTÚ kompetence, 195 stížností shledal nedůvodnými a 460 stížnostmi se ČTÚ nakonec zabýval. Oproti prvnímu čtvrtletí poklesl počet stěžovatelů o 18 %, meziročně se naopak zvýšil o 21 %. Naprostá většina zákazníků zůstává se službami operátora spokojena. 

woman-mobil-nahled  

Proč si zákazníci na operátory stěžují?

Nejčastějším důvodem, který zákazníky ke stížnosti přiměl, bylo problémové vyúčtování služeb (více než třetina všech stížností), druhou početnou skupinu tvořily problémy vztahující se k účastnickým smlouvám.

Nejméně stížností bylo na Air Telecom

Jaká je situace mezi zákazníky operátory (provozující mobilní hlasové služby na vlastní infrastruktuře)? Nejméně podnětů v prvním kvartále ČTÚ zaznamenal na vrub Air Telecom 34 dotazů a stížností. Na opačném protipólu stojí se 449 stížnostmi zákazníků operátor Telefónica (O2), který kromě mobilního volání spravuje také síť pevných linek.Ostatní operátoři Vodafone a T-Mobile zaměstnali ČTÚ téměř shodně.

Tabulka: Dotazy a stížnosti zákazníků jednotlivých operátorů

Mobilní operátor: Počet stížností a dotazů % stížností a dotazů vůči jejich celkovému počtu
Telefónica (O2) 449 20,3 %
Vodafone 176 7,9 %
T-Mobile 198 8,9 %
Air Telecom 34 1,5 %

Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme