Podle zprávy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) si na obchodní praktiky tuzemských poskytovatelů služeb elektronických komunikací ve druhém čtvrtletí letošního roku stěžovalo celkem 708 uživatelů. K řešení 53 stížností neměl ČTÚ kompetence, 195 stížností shledal nedůvodnými a 460 stížnostmi se ČTÚ nakonec zabýval. Oproti prvnímu čtvrtletí poklesl počet stěžovatelů o 18 %, meziročně se naopak zvýšil o 21 %. Naprostá většina zákazníků zůstává se službami operátora spokojena.
Proč si zákazníci na operátory stěžují?
Nejčastějším důvodem, který zákazníky ke stížnosti přiměl, bylo problémové vyúčtování služeb (více než třetina všech stížností), druhou početnou skupinu tvořily problémy vztahující se k účastnickým smlouvám.
Nejméně stížností bylo na Air Telecom
Jaká je situace mezi zákazníky operátory (provozující mobilní hlasové služby na vlastní infrastruktuře)? Nejméně podnětů v prvním kvartále ČTÚ zaznamenal na vrub Air Telecom 34 dotazů a stížností. Na opačném protipólu stojí se 449 stížnostmi zákazníků operátor Telefónica (O2), který kromě mobilního volání spravuje také síť pevných linek.Ostatní operátoři Vodafone a T-Mobile zaměstnali ČTÚ téměř shodně.
Tabulka: Dotazy a stížnosti zákazníků jednotlivých operátorů
Mobilní operátor: | Počet stížností a dotazů | % stížností a dotazů vůči jejich celkovému počtu |
---|---|---|
Telefónica (O2) | 449 | 20,3 % |
Vodafone | 176 | 7,9 % |
T-Mobile | 198 | 8,9 % |
Air Telecom | 34 | 1,5 % |
Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.