Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Další změny na YouTube, které se opět týkají reklamy: máme se začít bát?

Jiří Palyza 18.12.2023
Zdroj: PxHere

V rámci pokračující snahy o potlačení blokování reklam na webu nyní YouTube oznámil, že v zájmu "lepšího zážitku ze streamování" sníží počet reklamních přestávek, které se zobrazují při streamingu na televizní obrazovky. Budou ale delší.

Google oznámil změny na své streamovací platformě YouTube. Někteří uživatelé si jí už možná všimli. YouTube bude zobrazovat méně reklamních pauz, budou ale delší. Týká se to sledování obsahu na televizích. Navíc banner, který je viditelný v pravém dolním rohu obrazovky, už nebude ukazovat počet reklam, ale jejich délku.

U mnoha videí to například bude znamenat namísto zobrazení počtu dvou reklam ukazatel odpočítávání, který bude startovat na 60 sekundách. Podle informací Google je tato volba mezi uživateli oblíbenější.

Změna také bude znamenat prodloužení reklamních přestávek, protože reklamní klipy jsou nově spojovány do větších bloků a nejsou rozprostřeny po celé délce videa. Průměrná délka nepřerušovaného přehrávání by se tak měla prodloužit bezmála o 30 %.

Nové pravidlo: nyní bude v TV také reklama na YouTube Shorts

Mladá žena ve videu na YouTube
Takto vypadá novinka v praxi: místo počtu reklamních klipů se v pravém dolním rohu obrazovky spustí odpočítávání délky reklamní pauzy.
Zdroj: Google

Pro Google je hlavní výhodou této změny skutečnost, že v jednom videu lze potenciálně zobrazit více reklamních klipů. Díky nové délce 90 místo 60 sekund u delších videí může YouTube nyní přehrát až čtyři reklamy místo pouhých dvou.

Podle společnosti to ale znamená i výhodu pro uživatele. Ti mohou nyní sledovat videa až o 29 % déle, než přijde přerušení dalším reklamním blokem.

Mohlo by vás zajímat

Ke změně došlo i u krátkých video klipů YouTube Shorts. Do budoucna se s jejich upoutávkami setkáme i při sledování streamingu na televizoru. Na mobilních zařízeních už to tak bylo dříve.

V průběhu roku a také v souvislosti s reklamami Google několik změn opakovaně provedl. Cíl je jednoznačný: zvýšit příjem. Doposud se provozovatel video streamingu soustředil na lepší optimalizaci reklamy a důraznější postup proti blokátorům reklam.

Zdroj: Support.google.com, TheVerge


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud