Prostorný interiér
Nový Outlander narostl ve všech směrech, přináší sebevědomý design i propracované řešení hybridního pohonu se systémovým výkonem 306 koní (225 kW) a může být (za náležitý příplatek) nabitý výbavou až po (panoramatickou) střechu.
Interiér vozu je velkoryse prostorný pro čtyři cestující, nabízí dostatek odkládacích prostor a pohodlné kožené sedačky. Přední mohou být i ventilované a vybavené masážními funkcemi. Pracoviště řidiče je přehledné a důležité funkce se ovládají klasickými tlačítky. Věnec volantu je příjemně silný a pádly pod ním se ovládá intenzita rekuperace. Outlander umí i plachtit a můžete si také aktivovat jednopedálové ovládání.
Hybridní pohon
Velmi zajímavý je systém pohonu. Základem je 2,4litrový atmosférický čtyřválec, jehož primární úlohou je vyrábět elektřinu pro elektromotory na přední a zadní nápravě. Když ale potřebujete prudce zrychlit nebo přepnete na režim Power, připojí se spalovací motor k přední nápravě a dodá vozu maximum výkonu. Jízdních režimů je k dispozici hned sedm plus tři hybridní, ale v zásadě stačí nechat auto samo rozhodovat, kdy jaký typ pohonu využije.
V malých rychlostech jezdí Outlander vždy na elektřinu a stejně tak elektromotory pomáhají se zrychlením při prudkém sešlápnutí plynu. Podvozek Outlanderu je laděn do komfortu, ale to neznamená, že by se vůz v zatáčkách nakláněl. Jízda je velmi jistá, odezva k řidiči přiměřená a ovladatelnosti přispívá i systém S-AWC s regulací hnací a brzdné síly pro jednotlivá kola.
Dlouhý dojezd
Při plném nabití 22,7kWh baterie ujede Outlander na čistě elektřinu kolem 90 km, nádrž o objemu 53 l prodlužuje dojezd o dalších asi 650 km. Baterie si vždy nechává rezervu na elektrický provoz v malé rychlosti a pro akceleraci, takže výhody elektrického pohonu využíváte i když dojezd na baterii hlásí nulu. My jsme bez dobíjení jezdili přibližně za 8 l na 100 km. Celkově je pohon Outlanderu velmi pružný a díky výbornému odhlučnění a dvojitým sklům v předních dveřích skoro není poznat, že nejde o čistý elektromobil. Doma ze zásuvky dobijete baterii asi za 10 hodin, na 50kW nabíječce se z 0 na 80 % dostanete asi za 35 minut.
Bohatá výbava
Vyjmenovat všechny prvky výbavy a bezpečnostní asistenty by zabralo několik stránek. Za zmínku ale určitě stojí audiosystém Yamaha s 12 reproduktory, LED matrix světlomety, třízónová klimatizace, bezdrátové nabíječka telefonu, head-up displej nebo ovládání některých funkcí auta prostřednictvím mobilní aplikace.
Drobné slabiny
Outlander rozhodně není levné auto, takže musíme být přísní i k jeho nedostatkům. Začněme celkem malým kufrem s vysokou nakládací hranou, což ale souvisí se zadním elektromotorem. Sklopení područky mezi zadními sedadly otevře průhled do zavazadelníku, jehož roleta je zakončena podivnými plachtami se suchým zipem. Docela složité je vypnutí povinných asistenčních systémů, které jsou navíc v Outlanderu naladèny dost agresivně. Hlavně sledování pozornosti řidiče je velmi otravné a kaplička s jeho kamerou navíc zakrývá výhled na přístrojový štít. Evropské automobilky už umí dostát homologačním povinnostem i bez rozptylování řidičů a stačilo by se inspirovat.
Náš závěr
Outlander v nejvyšší verzi Instyle+ jsme vzali na bezmála dva tisíce kilometrů dlouhý road trip k Baltskému moři, kdy jsme vystřídali německé dálnice, klikaté okresky i městský provoz a parkování v podzemních garážích a můžeme konstatovat, že obstál na výbornou.
Specifikace
Mitsubishi Outlander
Motor / zdvihový objem / výkon | atmosférický čtyřválec 2 360 cm3 / 100 kW |
Elektromotory | 85 kW + 100 kW |
Převodovka | bezestupňová automatická |
Rozměry | 4 720 × 1 862 × 1 754 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 495 l |
Cena (testovaný vůz) | od 1 287 950 Kč (1 582 950 Kč) |



PŘEJÍT DO GALERIE
(5 FOTOGRAFIÍ)