Přejít k hlavnímu obsahu

Foursquare sbírá data o tom, kde jste

redakce 04.06.2019
info ikonka
Zdroj:

Technologičtí giganti jako Facebook či Google – podobně jako telekomunikační firmy AT &T, T-Mobile či Sprint – jsou často kritizovány kvůli shromažďování informací o pozici uživatele pro reklamní účely. Nyní se v této souvislosti začíná více mluvit o jedné z největších značek geolokačního trackingu – Foursquare.

Společnost, která je známá především kvůli stejnojmennému průvodci městem a sociální aplikaci Swarm, se rozrostla do softwarového domu, který spolupracuje s několika tisíci partnery – od AccuWeather až po TripAdvisor. Její vedení chce prohloubit informace o tom, kde přesně se mobilní telefony nacházejí, a co vypovídají o svých vlastnících.

V tiskové zprávě Foursquare uvádí, že ve Spojených státech čítá měsíčně jeho publikum přes 100 milionů zařízení. Porozumění chování uživatelů se stává čím dál tím přesnější. Foursquare sdělil, že zakoupil Placed, která určuje efektivnost určitých reklam a kampaní díky sledování pohybů uživatelů v reálném čase. Placed sleduje v reálném čase lokaci přibližně šesti milionů aktivních uživatelů.

Pokud si někdo myslí, že Foursquare nepoužívá, pravděpodobně je na omylu. Lokační technologie Foursquare je součástí Uberu, geotagů na Twitteru, lokačních filtrů na Snapchatu, sdílení ve WeChat, notifikací v TouchTunes, části Apple Maps, a v dalších službách. Jak Foursquare uvádí: „Předáváte-li informaci o tom, kde se nacházíte, je to založené právě na Foursquare.“

Vliv společnosti je stále velký, ale ambice ještě větší. „V následujících deseti letech telefony, hodinky, kamery, auta a asistenti rozpoznají náš pohyb a zodpoví vše přesně a v kontextu,“ uvádí CEO společnosti Jeff Glueck v tiskové zprávě. 

Víme, co máte rádi

V současnosti Foursquare pomáhá firmám zaměřit demografické a zájmové skupiny a určit, jaký dopad mají reklamní kampaně. Příklad ilustruje, co všechno chce Foursquare vědět o zvycích individuálního uživatele. Vezměme si muže ve věku 45-49 let, u něhož Foursquare využije data o tom, které obchody, bary a další budovy pravidelně navštěvuje, a potom mu přiřadí tzv. „persony“, které mohou být zadavateli reklamy použity pro efektivnější zacílení. Člověka, který navštívil sportovní stadion mezi osmou a půl jedenáctou, a potom se zastavil ve sportovním baru, Foursquare označí za sportovního fanouška. Někdo jiný může být označen za milovníka kávy, protože se odpoledne dvakrát zastavil v kavárně, a podobně.

Foursquare uvádí, že po akvizici chce zlepšit své postavení jako svého druhu „Google Analytics offline světa,“ a poskytne obchodníkům komplexní pohled na zvyky uživatelů.

[email protected]


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme