Prodeje stolních počítačů stále klesají, prodeje notebooků se zuby nehty drží na stejné úrovni jako v minulých letech, ale herní hardware zažívá a podle současných analýz trhu bude i v příštích letech zažívat renesanci v podobě meziročně šesti- až desetiprocentního růstu. Ještě větší růst hlásí segment zařízení pro virtuální a rozšířenou realitu. Podle střízlivých odhadů se oproti minulému roku zvýšil prodej VR/AR zařízení o 250 % a dalších pět let se pro tento segment očekává pravidelný více než 100% meziroční růst. Nejoblíbenějším zařízením pro hraní her je stále klasický osobní počítač, ať už v podobě stolního desktopu, nebo stále oblíbenějšího herního notebooku. Platformu PC u nás preferuje téměř polovina hráčů, zatímco na konzolích hraje pravidelně jen šest (Xbox) až sedm (PlayStation) procent uživatelů. Třetina pravidelných hráčů dává přednost smartphonům a 17 % tabletům.
V našem předvánočním přehledu novinek a trendů v herní oblasti vás provedeme nejzajímavějšími produkty jednotlivých herních kategorií. Herními periferiemi pro stolní počítače počínaje, přes nejnovější inovace v oblasti herních konzolí a velký důraz jsme tentokrát kladli na nejmodernější nadcházející generaci herních notebooků konceptu Nvidia Max-Q a na nejnovější virtuální realitu od Microsoftu, kterou jsme měli možnost vyzkoušet spolu s virtuálním headsetem od Aceru.
Kompletní podrobný článek najdete v Chipu 12/2017.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.