Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Instagram končí s jednou oblíbenou funkcí. Bude vám chybět?

Jakub Fišer 15.02.2023

V roce 2020 společnost Meta představila v rámci své sociální sítě Instagram funkci Live Shopping, neboli chytré nakupování. Tato funkce již brzy na Instagramu skončí, nedočkala se totiž takové popularity, jak by si Meta představovala.

Kapitoly článku

Živé nakupování je aktuálně možné prostřednictvím příspěvků, příběhů, videopříspěvků reels, ale také skrze livestreamy na Instagramu. Tu poslední možnost mateřská firma Meta již brzy zruší. Stane se tak 16. března a společně s tím zmizí z Instagramu také záložka „nakupování“, která už se mnoha uživatelům na hlavní stránce ani nezobrazuje.

Instagram a nakupování

Co ale na Instagramu zůstává nadále, je celkový systém nákupů prostřednictvím příspěvků. Tuto funkci si oblíbily především firmy nabízející zboží – mohou totiž přímo do příspěvku pověsit štítky s reklamou na určitě předměty, oblečení, služby a podobně.

Pro Instagram se ukázala jako nejméně výdělečná část této e-komerce právě reklamy v rámci livestreamů, neboli živých přenosů. Důvodů to může mít několik – na trhu jsou mnohem silnější hráči v oblasti živého streamování přímo z telefonů.

Když pomineme poloprofesionální síť Twitch, máme tu TikTok a pak také čínské platformy, jako je WeChat, Taobao Live nebo Douyin. Instagram se tedy zavázal k tomu, že se bude zlepšovat v tom, co mu jde již nyní, tedy reklama přímo v rámci příspěvků, nikoliv v živých přenosech.

Na obzoru se však zvedá nový silný hráč v oblasti placeného obsahu a reklamy – právě TikTok. Ten totiž laboruje s myšlenkou, že určitou část obsahu zamkne za předplatné. TikTok by tak dokázal propojit systém klasických sociálních sítí, jako je třeba právě Instagram, a předplacených služeb, jako je Patreon nebo OnlyFans.

Zdroj: Engadget, TechCrunch, Instagram


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud