Za loňský rok Google utržil 66 miliard dolarů a vydělal 14,4 miliardy. Napadlo vás někdy, jak k takovéto obrovské částce přišel, když naprostá většina jeho služeb je k dispozici zdarma?
Podle výročních zpráv má většinu (cca 90%) z těchto peněz „na svědomí“ reklama – a to ze 70% reklamní síť na webech Googlu (AdWords) a z 20 % reklama na partnerských webech (AdSense). Jinými slovy – zisky Googlu pochází z reklam, na které uživatele klikají. A právě tato skutečnost je základem pro otázku, kolik stojí jedno kliknutí?
My vám ukážeme, kolik za se platí za reklamu a to jak v České republice, tak i v zahraničí – kolik zaplatíte za reklamní kampaň Googlu a kolik Facebooku. A nebude chybět i malá exkurze do soukromí surfařů, které je klíčem k ziskům z reklamy. Další podrobnosti a zajímavosti najdete v článku v Chipu 6/2015.