Přejít k hlavnímu obsahu

Neváží ani kilo: lehký motor promění vaši silničku nebo gravel v elektrokolo

Josef Mika 09.08.2025
Cyplore Conversion Kit
Zdroj: Cyplore

Nová lehká výpomoc pro cyklisty je navržena tak, aby zjednodušila přestavbu jízdního kola na elektrokolo. Zajímavá sestava váží celkem méně než kilogram, je nenápadná (téměř neviditelná) a lze jej namontovat na mnoho silničních a gravelových kol.

Kapitoly článku

Kompaktní systém pro sportovní kola

Pokud vlastníte (mechanické) silniční kolo, ale občas by se vám hodila malá výkonová výpomoc, nemusíte hned investovat do drahého elektrokola. S novým systémem Cyplore lze stávající kolo dovybavit a udělat z něj elektrokolo, aniž by se zvýšila jeho hmotnost a vypadalo jako elektrické monstrum.

Sada nazvaná Cyplore Conversion Kit se skládá z 0,9kilogramového nábojového motoru, který se instaluje do zadního kolo. Systém je určen pro jezdce silničních nebo gravelových kol, jejichž kola mají 142milimetrovou pevnou osu. Elektrická asistence se zapne v případě potřeby, například ve stoupání, a podle výrobce by měla být schopna zvládnout stoupání až do 20 %.

Pohon doplňuje baterie s kapacitou 111 Wh a hmotností 0,6 kg. Baterie se připevní k rámu kola (na místo košíku na láhev) a s motorem je spojena kabelem. Podle výrobce vystačí jedno nabití baterie až na 50 kilometrů jízdy s podporou. Systém není určen pro trvalou jízdu na elektrický pohon, ale jako cílená podpora v určitých jízdních situacích. To je ostatně patrné z poměrně malé baterie.

Různé režimy asistence 

Do náboje zadního kola je integrován kompletní systém se snímači kadence a točivého momentu. Měří, jak intenzivně šlapete, a podle toho reguluje výkon asistence. Maximální točivý moment je 33 newtonmetrů.

K dispozici jsou čtyři režimy podpory: dva manuální („Smooth“ pro jemnou podporu na rovných úsecích a „Agile“ pro znatelně větší tah v případě potřeby) a dva automatické režimy. Jeden z nich se přizpůsobuje profilu terénu, zatímco druhý se používá speciálně pro trénink, například udržováním vyšší úrovně tepové frekvence.

Ovládá se buď pomocí aplikace, nebo magnetického dálkového ovládání. To se umisťuje na baterii a v případě potřeby jej lze připevnit na řídítka. Tím je zajištěno co nejméně nápadné ovládání a úhledná nenápadná montáž celé sestavy.

Instalace není úplně snadná 

Cyplore Conversion Kit
Zdroj: Cyplore
Hlavním dílem přestavbového systému od Cyplore je motor umístěný v ose zadního kola – údajně si osu s motorem můžete od výrobce pořídit volitelně rovnou integrovanou do karbonového ráfku.

Pro montáž systému je třeba vyměnit náboj zadního kola a připojit jej k baterii. Základní verze sestavy obsahuje motor a baterii; ráfek a výplet si musí namontovat nebo zajistit zákazník. Pokud si chcete tento krok ušetřit, můžete si případně objednat kompletní balíček s předem zkompletovaným zadním kolem s karbonovým ráfkem. V této verzi váží celý systém včetně kola pouhých 2,3 kg. Je kompatibilní s kazetami až s 12 převody.

Výrobce Cyplore představila systém na letošním veletrhu jízdních kol Eurobike. Konkrétní datum zahájení prodeje zatím nebylo oznámeno. Také konečná cena je v současné době ještě nejistá. Zájemci se již nyní mohou registrovat pro získání slevy za včasné přihlášení na webových stránkách výrobce. O výši slevy zatím nejsou k dispozici žádné informace.

Zdroj: Cyplore, wattmoves

Mohlo by vás zajímat


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme