Menu

23 % Čechů má neomezený tarif s 1,5GB internetem

31.07.2014 16:01 | Pavel Trousil
23 % Čechů má neomezený tarif s 1,5GB internetem

Podle srovnávače mobilních tarifů Tarifomat využívá 23 % Čechů má neomezený tarif s 1,5GB internetem. Propad popularity zaznamenávají tarify s cenou nad 400 Kč a roste zájem o rodinné a business balíčky.

logo

Češi si letos v 38 % případů pořizují neomezené mobilní tarify s daty o objemu 1,5 GB a v cenové hladině od 699 do 749 korun. Naopak největší propad popularity zaznamenávají tarify s cenou nad 400 Kč, které neobsahují neomezené volání. Vyplývá to z nejnovějších statistik nezávislého srovnávače mobilních tarifů Tarifomat, které hodnotí poptávku Čechů po telekomunikačních službách v období od ledna do června 2014. Situaci podle odborníků ovlivnila loňská tarifová revoluce, před níž byly ceny neomezených tarifů až trojnásobné.

Podle nejnovějších údajů společnosti Tarifomat zaznamenaly v letošním roce největší progres tarify v ceně od 699 do 749 Kč, které obsahují neomezené volání, sms a internet o objemu 1,5 GB. Tento paušál si od ledna do června 2014 sjednalo 38 % Čechů. V 65 % případů se jednalo o muže a ve 35 % o ženy. Značnou popularitu zaznamenal také tarif s neomezeným voláním a SMS s výraznou slevou oproti běžné nabídce, o který mělo zájem 17 % Čechů. Trojici nejoblíbenějších paušálů uzavírá tarif za 390 Kč, který se specializuje na individuální nabídku volání, SMS a dat. Ten si letos sjednalo na 12 % Čechů. Nejméně lidé naopak požadovali tarify nad 400 Kč bez neomezeného volání.

Loňská cenová revoluce značně ovlivnila trh s telekomunikacemi i poptávku Čechů. Zatímco před ní byly ceny neomezených tarifů v cenové hladině 2000 až 2700 korun, což si mohlo dovolit jen minimum lidí, po revoluci klesly ceny až na třetinu své původní hodnoty. V současnosti tak má neomezený tarif na 23 % Čechů,“ potvrdil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky mobilních operátorů fungujících na celém území ČR. „Stále více se však uplatňují také balíčky služeb pro celé rodiny nebo firmy, které představují výrazný finanční benefit pro koncového zákazníka. V rezidentním segmentu aktuálně zaznamenáváme poptávku po tomto balíčku v 37 % případů, u business segmentů je podíl až 80%,“ doplnil Černoch.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání