Menu

Elon Musk začíná couvat z nákupu. Na Twitteru je podle něj až 20 % účtů falešných

18.05.2022 07:18 | Karel Dvořák + Přidat komentář
Elon Musk začíná couvat z nákupu. Na Twitteru je podle něj až 20 % účtů falešných

Elon Musk začíná couvat z nákupu. Na Twitteru je podle něj až 20 % účtů falešných | foto: Unsplash

Muskova oblíbená sociální síť, kterou si hodlá koupit měla mít pod 5 % falešných účtů. Jenže realita je podle něj trochu někde jinde, s čímž se nehodlá tak úplně smířit.

S velkou slávou se před pár týdny začalo psát o tom, o čem probíhaly už delší dobu spekulace – Musk kupuje Twitter. Celý problém samozřejmě média patřičně zjednodušila a nakonec to vyznělo, jako by už byla celá věc hotová. Americký miliardář však jenom učinil nabídku ve výši 54 dolarů za akcii, přičemž celkový objem nákupu by byl 44 miliard dolarů.

Tak 5? Nebo 20?

Akvizici zdánlivě nic nebránilo do technologické konference v Miami, kde si Musk dovolil zpochybnit údaje, které mu poskytli zástupci Twitteru. Ti totiž tvrdí, že falešných účtů a botů je na této sociální síti pod 5 % z celkového počtu uživatelů. Podle Muska je to minimálně 20 procent, což znamená čtyřikrát tolik. Důležité je slovo „minimálně“, protože reálně být podle slavného vizionáře podíl i daleko vyšší.

 

musku-v-tweet

Elon Musk možná vycouve z koupě Twitteru | foto: Elon Musk / Twitter profil

Sejde z koupě?

Hodnota akcií na to samozřejmě reagovala a aktuálně se pohybuje kolem 37 dolarů za akcii. Přičemž původní Muskova nabídka, za kterou chtěl Twitter koupit, byla 54,2 dolarů za akcii. Je tak docela dobře možné, že mu jde spíš o to, srazit aktuální hodnotu akcií co nejníž, aby měl prostor vyjednat si slevu. Parag Agrawal nicméně podle Muskova vyjádření odmítl předložit jakýkoliv důkaz o oněch méně jak 5 procentech falešných účtů. Jeho tweet končí větou „This deal cannot move forward until he does.“, což znamená, že dokud nebude důkaz, nebude převzetí Twitteru Muskem pokračovat.

Proč na tom počtu falešných účtů tolik záleží? Jde o to, že čím více aktivních uživatelů na dané sociální síti je, tím lépe se monetizují. To je ostatně věc, kterou Elon Musk hodlá z Twitterem udělat. Chce na něm zprovoznit funkční reklamní systém a prodávat ho třetím stranám. Jenže boti samozřejmě reklamu ignorují, neklikají na ni a v celkovém zisku z reklamy může rozdíl mezi 5 a 20 % znamenat miliardy dolarů. Není tedy divu, že Musk chce vědět reálné číslo.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.




Komerční sdělení