Menu

Chytré telefony a tablety předstihnou klasické PC

20.01.2011 09:00 | Redakce Chip
Chytré telefony a tablety předstihnou klasické PC
Letošní rok přinese v oblasti technologií, médií a telekomunikací řadu významných milníků. První z nich bude z oblasti prodeje počítačových zařízení. Celosvětově se podle společnosti Deloitte v roce 2011 prodá více chytrých telefonů, tabletů a netbooků než tradičních počítačů.

Prodej tzv. „počítačů do ruky“ v roce 2011 výrazně překoná hranici 400 milionů kusů. Ke druhému milníku dojde v segmentu prodeje digitální hudby. Výnosy z digitální distribuce hudebních nahrávek převýší výnosy z klasického prodeje hudby na CD nosičích či vinylových deskách. Třetí milník je spojen s oblastí sociálních sítí. Objem komunikace uživatelů na sociálních sítích převýší v roce 2011 objem firemní komunikace. Vyplývá to z aktuální prognózy společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací v roce 2011.
„Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah.“, uvedl Jakub Sova, partner oddělení podnikového poradenství ve společnosti Deloitte ČR. „Mezi smartphony a tablety budeme nadále svědky rozmanitosti operačních systémů. Stále totiž mezi nimi není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také, že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl na trhu,“ uvedl Zdeněk Křížek, ředitel v oddělení řízení podnikových rizik ve společnosti Deloitte ČR.
V oblasti médií si bude televize nadále upevňovat pozici „super média“ a zdroje největších příjmů z reklamy. Naopak příjmy z reklamy na sociálních sítích budou spíše velmi skromné. Počet uživatelů sociálních sítí sice vzroste na více než jednu miliardu, nicméně příjmy z reklamy v této oblasti budou představovat stále méně než jedno procento celkových výdajů na reklamu.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání