Menu

Na internetu převládají komerční stránky

28.11.2011 11:13 | Redakce Chip + Přidat komentář
Na internetu převládají komerční stránky

Na internetu převládají komerční stránky | foto: CHIP

Podle zprávy vydané EURid, představuje podnikání a firemní prezentace nejčastější využití webových stránek u většiny domén nejvyšší úrovně.

Průměrně se tento typ obsahu týká 26,5 % webových stránek. Doména .eu s 31,4 % má v této oblasti nadprůměrné využití. Zjištění vycházejí z výsledku manuální analýzy 50 tisíc webových stránek jedenácti domén nejvyšší úrovně: .biz, .com, .eu, .info, .mobi, .net, .org, .pro a třech národních evropských domén nejvyššího řádu.

Každá analyzovaná webová stránka byla zařazena do jedné z osmi kategorií: obchod (podnikání a firemní prezentace), portály komunit, „pay-per-click“ (PPC), holding page, institucionální, chráněná heslem, error (chyba) a pornografie.

K dalším zjištěním patří:

  • Po obchodu jsou nejčastějšími druhy webových stránek chybné stránky (error) (23,5 %), holding page (20,6 %) a PPC (17,3 %), což může odrážet nízké náklady registrace doménových jmen.
  • Starší generické domény nejvyšší úrovně mají charakteristické profily využití – například doména .org si udržuje vysoký podíl webových stránek týkajících se různých komunit.
  • Pornografie představuje pouze 0,4 % internetových stránek, což odporuje běžně zastávanému názoru, že na internetu se nachází velké množství pornografických stránek.

Zpráva s názvem Trendy ve využívání webových stránek u domén nejvyšší úrovně je dostupná ke stažení na stránkách http://link.eurid.eu/insights. Tvoří součást série zpráv .eu Insights, jež vychází z šetření, studií a výzkumů prováděných sdružením EURid ve spolupráci s odborníky a čelními představiteli tohoto odvětví.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení