Menu

Phishingové zprávy stále fungují

17.10.2012 06:00 | Redakce Chip
Phishingové zprávy stále fungují
Dvě třetiny uživatelů internetu v Česku nepoznají, když je chce někdo oklamat phishingovou zprávou. Vyplývá to z výzkumu O+K Research a Kaspersky Lab z května 2012, kterého se zúčastnilo přes 11 tisíc respondentů v 25 zemích, z čehož více než 400 pocházelo z Česka.

Phishing je standardní metodou krádeže dat – potencionální oběť je zlákána na infikovanou stránku nebo k otevření podezřelé přílohy e-mailu. Globálně nedokáže rozeznat phishingovou zprávu nebo falešnou webovou stránku 50 % respondentů, v Česku je to závratných 67 %. Kybernetičtí zločinci se snaží využít phishing jako nástroj ke krádeži dat a získání zejména neautorizovaného přístupu k uživatelským účtům na sociálních sítích, online bankovním účtům a platebním systémům a účtům v e-shopech. Podle Kaspersky Lab jen v červnu bylo 68 % phishingových zpráv zaměřeno právě na krádeže dat těchto služeb.

 

 

Ačkoli se jména malwaru jako Stuxnet, Duqu, Zeus a podobných objevují ve zpravodajství stále častěji, nezdá se, že by si toho běžní uživatelé internetu nějak více všimli. Dle výzkumu O+K Research pro společnost Kaspersky Lab jich téměř dvě třetiny (62 %) nikdy o těchto hrozbách neslyšely. Dalších 28 % o nich má jen obecné povědomí. Zajímavé je také to, že si 16 % majitelů tabletů a 15 % majitelů chytrých telefonů naivně msyslí, že jim nehrozí žádné nebezpečí.

Celosvětově se zhruba polovina respondentů výzkumu O+K Research setkala s podezřelou korespondencí na sociálních sítích nebo v e-mailu. 26 % uživatelů připustilo, že byl jejich počítač infikován poté, co otevřeli e-mailovou přílohu. 13 % dotázaných napsalo svá osobní nebo finanční data na podezřelých stránkách. Tato čísla napovídají, že by uživatelé měli raději využívat speciální zabezpečovací nástroje, než se spoléhat jen na vlastní instinkt. Plnou verzi výzkumu O+K Research si můžete stáhnout na těchto stránkách.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání