Pořídili jste si nový mobil? Uživatelé při zprovozňování často opakují stejné chyby – vy už ne
Nový software, nové funkce, změněný design: nový mobil přináší mnoho radosti a zajímavé…
Trend profi notebooků naplněn: matný dotykový displej je tu! | foto: CHIP
Dlouholetým požadavkem profesionálních nebo firemních uživatelů notebooků je matný displej s vysokým rozlišením.
Popularita dotykových obrazovek vnesla do této kategorie rozčarování, protože technologie dlouho neumožňovaly zachovat plnohodnotně výše zmíněný aspekt. Jak se problematika řešila a co přináší nejnovější možnosti?
Nástup počítačových operačních systémů, které předpokládají možnost dotykového ovládání, zkomplikoval situaci výrobcům profesionálních přenosných počítačů. Jejich uživatelé totiž pracují často v terénu a potřebují displej dobře viditelný za všech podmínek, tedy matný. Dotykové vlastnosti však byly zajišťovány zpravidla tenkou skleněnou vrstvou, jinými slovy dalším sklem, které bylo, zjednodušeně řečeno položeno na samotný displej.
Tento způsob neumožňoval dosáhnout skutečně matné, antiodrazové povrchové úpravy. Většina dotykových notebooků určená pro profesionální využití obsahovala proto displeje lesklé. Někteří výrobci, jako například Toshiba, problém řešili nanesením speciální fólie na dotykové sklo, čímž dosáhli značného úspěchu. Při důkladném prozkoumání je však tento způsob snadno odhalitelný. Pokud je například na čelní straně vestavěna kamera, je kolem ní zřetelný výřez ve zmatňující fólii. Kromě toho, dotykové sklo zvyšovalo sílu displeje a potažmo celého notebooku přibližně o 2 mm a jeho hmotnost dle úhlopříčky řádově o 0,1 kg, což bylo na úkor designu. Svět čekal na nové technologické řešení.
Řešení je na světě: jmenuje se Cell-In-Touch
Průlom přineslo až po několika letech zcela nové technologické řešení – displeje označované jako Cell-In-Touch. Ty dokáží začlenit dotykovou vrstvu přímo do nitra samotného displeje. Tím odpadá potřeba vrchní skleněné vrstvy a výrobci mohou využívat osvědčené způsoby speciálních povrchových úprav samotných displejů, které skutečně eliminují odrazivost a displej zmatňují při zachování barevné přesnosti. Mezi první výrobce, kteří tyto displeje zakomponovali do svých výrobků, patří japonská Toshiba. Ta se v posledních letech úzce specializuje právě na podnikové přenosné počítače a její prémiové notebooky X30 a X40, které patří mezi nejlehčí přístroje ve své kategorii, mají integrovány právě displeje Cell-In-Touch.
„Displejovou technologii Cell-In-Touch jsme jednoznačně přivítali, protože nám umožnila dodávat náročným firemním zákazníkům naprosto profesionální řešení, díky kterému mohou pracovat za všech podmínek a nemusí slevovat ze svých vysokých nároků na design či kvalitu zobrazení,“ říká Tomáš Konečný, B2B sales manažer společnosti Toshiba pro CZ/SK a koordinátor prodeje v regionech CEE a SEE.
Nový software, nové funkce, změněný design: nový mobil přináší mnoho radosti a zajímavé…
Zajímalo by vás, jaké informace o vašem uživatelském účtu si WhatsApp ukládá? Tak si o ně…
Online služba VirusTotal pomocí několika desítek virových skenerů prověří soubory na…
Po několika minutách brouzdání na internetu se z okna prohlížeče stane smetiště panelů, kde…
Technologické firmy redukují počty svých zaměstnanců, včetně Microsoftu. Lidé z oboru se…
Humanoidní robot Atlas společnosti Boston Dynamics umí tančit, umí parkour a nyní také…
Propouštění v technologické branži nebere konce. Nyní oznámil také hardwarový a softwarový…
Firma, se kterou je spjato jméno Elona Muska, skončila už třetí rok po sobě v černých číslech…