Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Podle průzkumu budou letos na Vánoce nejoblíbenější technologické dárky

Pavel Trousil 05.11.2014

Průzkum předvánočních nákupních preferencí společnosti Intel odhalil, že více než polovina českých mužů touží na Vánoce dostat elektroniku. Například tablet by uvítalo téměř 30 procent z nich. Předvánoční nabídku v ČR významně ovlivní ultratenká zařízení 2 v 1 s procesorem Intel Core M.

Kapitoly článku

graf-intel-nahled

Více než třetina Čechů (36 %) by ráda na Vánoce rozbalovala technologický dárek typu tablet, počítač, chytrý telefon či zařízení typu 2 v 1. Tisíc respondentů z ČR tak v rozsáhlém průzkumu společnosti Intel organizovaném v deseti evropských zemích potvrdilo, že předvánoční poptávka Čechů po zařízeních s připojením k internetu je nadstandardní, v evropském srovnání jde o třetí nejvyšší výsledek po Rusku a Španělsku.

Muže digitální technologie jako dárek rozhodně nezarmoutí

Digitální technologie za sebou s převahou nechaly další oblíbené dárkové komodity zejména u českých mužů, kde by jim dala přednost nadpoloviční většina (52 %), zatímco u žen jsou technologie stejně oblíbené jako oblečení a kosmetika (vše 21 %),“ komentoval výsledky průzkumu Adam Raška ze společnosti Intel. Z hlediska věku se jeví překvapivě, že poptávka po digitálních technologiích roste s věkem: od 30 % ve skupině 18 – 24 let, přes 38 % u 35 – 44 let až 39 % u 45 – 54 let. Maximální je u věkových skupin 55 – 65 let a 65+, u kterých poptávka po technologiích dominovala – po počítačích, mobilech a dalších elektronických zařízeních touží 42 % českých respondentů v tomto věku, což je například sedmkrát více než po oblečení či kosmetice. I v celoevropském srovnání čeští respondenti nad 65 let vynikají, elektroniku jako dárek si jich přeje téměř dvakrát více než je evropský průměr (42 % ku 18 %), ve skupině 55 až 65 je tento poměr podobný (42 % ku 22 %).

Zároveň v průzkumu dalo přes deset tisíc Evropanů najevo, že technologie se postupně etablují jako univerzální dárek, jehož výběrem dárce určitě nešlápne vedle: je o tom přesvědčena bezmála polovina respondentů průzkumu (48 %), respektive 42 % českých respondentů. „V souladu s těmito nákupními preferencemi chce 18 % Čechů zakoupit tablet jako vánoční dárek svým blízkým, což je o něco méně než evropský průměr (21 %). Současně 28 % odpovídajících by tabletem bylo rádo obdarováno,“ dodává Adam Raška. Při výběru konkrétního tabletu se 55 % bez ohledu na pohlaví řídí jeho výkonem, 23 % značkou, 20 % cenou a jen 1 % designem.

Nový procesor Intel Core M posouvá standard v kategorii 2 v 1

Nabídku na domácím předvánočním trhu s elektronikou budou již významně ovlivňovat mobilní zařízení s procesorem Intel Core M, které po svém zářijovém představení na světovém veletrhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů IFA právě vstupují na český trh. Nový procesor Core M pohání nová zařízení typu 2 v 1 od širokého spektra výrobců včetně firem jako Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo a Toshiba.

fanless-mobilepc-reference-design-nahled

Core M je první produkt z rodiny procesorů zaměřené na ty nejtenčí laptopy a nejvýkonnější tablety v zařízeních typu 2 v 1. Oproti procesoru Intel Core čtvrté generace nabízí Intel Core M o padesát procent vyšší výpočetní výkon a o čtyřicet procent rychlejší grafiku. Obdobně vzrostla laťka i v oblasti úspory energie: nový procesor umožní o dvacet procent delší provoz na baterii oproti generaci Intel Core. Díky o polovinu menším rozměrům samotného procesoru a až o šedesát procent nižšímu tepelnému výkonu mohou výrobci navrhovat ultramobilní zařízení, která nemusí být osazována ventilátorem. Mohou být dokonce tenčí než 9 mm, což je méně než AAA baterie a nejtenčí doposud vyvinuté laptopy.

broadwell-package-diagonal-nahled

Podle našich informací je v současné době v přípravě více než dvacet zařízení postavených na procesoru Intel Core M, z toho se na předvánočním trhu v České republice objeví minimálně 4 zařízení od výrobců Acer, ASUS, Dell a Lenovo,“ uvedl Adam Raška ze společnosti Intel.

Obdobně jako to bylo v letošním roce s procesory Haswell, již v průběhu první poloviny roku 2015 Intel očekává expanzi i v segmentu zařízení založených na Intel Core M, a to v různých provedeních, velikostech a cenových hladinách. „Dynamický proces vzniku nových formátů je důkazem životaschopnosti kategorie PC,“ uzavírá Adam Raška ze společnosti Intel. V současné době nabídka společnosti Intel plně pokrývá kategorii tabletů a zařízení 2 v 1 ve všech cenových hladinách od 100 USD u tabletů až po špičková zařízení kategorie 2 v 1, k nimž se budou produkty s Intel Core M svým výkonem a funkcemi řadit. 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud