Automobilový tablet BYD
Čínský gigant v oblasti elektromobilů BYD poprvé představil svůj vlastní tablet. Nové zařízení bude použito v novém plug-in hybridním SUV Tai 7 od vlastní prémiové značky Fang Cheng Bao. Nový model bude v Číně uvedena na trh ještě letos a v Evropě budou následovat shodné vozy pod názvem Denza.
Tablet od BYD je navržen tak, aby byl úzce integrován s operačním systémem vozidla, což mu umožňuje bezproblémovou spolupráci s centrálním displejem vozu – trend, který na čínském automobilovém trhu rychle roste. Cílem je posílit loajalitu zákazníků ke značce a vytvořit další doplněk s velkou přidanou hodnotou k prodeji automobilů.

BYD dodává Applu již 15 let
Přesun do spotřební elektroniky není pro BYD žádným skokem do neznáma. Společnost se sídlem v Šen-čenu je součástí dodavatelského řetězce Applu už přibližně 15 let a podle odhadů v oboru nyní montuje každý třetí iPad. Jen v tomto sektoru, který je interně označován jako „ovocný byznys“, pracuje ve skupině více než 100 000 zaměstnanců a 10 000 inženýrů.
Kromě montáže dodává BYD také komponenty, jako je titanový rám pro modely iPhone Pro, a získal továrny, které jsou pevně integrovány do dodavatelské sítě Applu. BYD nyní plánuje tyto odborné znalosti využít pro své vlastní produkty.
BYD chce také konkurovat Xiaomi a Huawei

Díky tabletu rozšiřuje BYD svůj vlastní vývoj a snižuje závislost na dodavatelích, a to jak v automobilovém, tak i v sektoru spotřební elektroniky. Analytici společnosti Bloomberg Intelligence vidí v chytrých vozidlech (smart vehicles) miliardový potenciál: do roku 2030 by propojená vozidla mohla v celosvětovém automobilového průmyslu generovat 742 miliard dolarů ročně.
Díky tomu by se BYD mohla stát ještě důležitějším hráčem nejen v automobilovém průmyslu, ale také na trhu s propojenou spotřební elektronikou a konkurovat zavedeným hráčům, jako jsou Xiaomi, Huawei a Apple.
Zdroj: Handelsblatt, Clean Technica