WhatsApp zavádí placené funkce
Celosvětově nejpoužívanější online komunikátor projde významnou změnou. Některé funkce budou za platební bránou. Přestože samotná aplikace zůstane i do budoucna zadarmo, budete-li chtít používat některé specifické funkce, buďte připraveni za ně platit.
Co zůstane zdarma a za co si připlatíte?
- Základní funkce, ke kterým patří online konverzace, posílání fotek a videí, zůstanou zdarma.
- Nové placené funkce budou určeny především pro firmy a profesionální uživatele. Půjde o rozšířené nástroje pro komunikaci se zákazníky, automatizační funkce a speciality, podporující marketing.
- Soukromí uživatelé se poplatků nemusejí obávat, tedy minimálně prozatím. Standardní využívání WhatsAppu, tak jak jej provozuje většina uživatelů, zůstane zdarma. Náklady by vznikly pouze v případě, pokud byste se rozhodli také sáhnout po rozšiřujících službách.

Reklama, nové zdroje příjmů a WhatsApp Premium
Záměr Mety, vlastníka a provozovatele WhatsAppu, je výrazněji prosadit komunikátor jako reklamní platformu. Společnosti a podnikatelé budou mít možnost umísťovat v rámci komunikátoru cílené reklamy, a to například do stavových zpráv nebo konverzací.
Pro soukromé uživatele to také bude znamenat, že pokud zůstanou u bezplatné verze WhatsAppu, do budoucna se začnou stále častěji setkávat s reklamami.
V plánech manažerů je model WhatsApp Premium. Bude určen především firemním zákazníkům a nabídne exkluzivní doplňkové funkce. Firmy se mohou těšit na správu více zařízení, nebo možnost využití speciálních odkazů pro komunikaci se zákazníky.
Mohlo by vás zajímat
Datový kraken WhatsApp: věděli jste, co vše o vás nejpoužívanější komunikátor současnosti sbírá?

Ceny chystaných prémiových nabídek sice ještě neznáme, nicméně očekává se, že půjde o formu měsíčního předplatného. Sečteno a podtrženo, WhatsApp se začne ubírat směrem, který už bylo možné odhadnout z dřívějších změn. Pro většinu uživatelů a běžnou konverzaci zůstane WhatsApp zdarma.
Ti, kdo budou chtít využívat rozšířené funkce, zejména ve firemní a podnikatelské oblasti, se musí připravit na související náklady. Komunikátor také bude stále častěji zobrazovat reklamu. Pro Metu je to cesta, jak získat a využít nové zdroje příjmu.
Zdroj: BBC, The Independent