Přejít k hlavnímu obsahu

WhatsApp bude zpoplatněn: co se změní pro běžného uživatele?

Jiří Palyza 27.06.2025
WhatsApp na displeji smartphonu
Zdroj: Dall-E (vytvořeno pomocí umělé inteligence)

Nejoblíbenější komunikátor bude zpoplatněn. Přinejmenším částečně. Kdo bude chtít využívat jeho rozšířené funkce, musí se do budoucna připravit na platby. Bude se to týkat zejména obchodní činnosti v prostředí WhatsApp.

Kapitoly článku

WhatsApp zavádí placené funkce

Celosvětově nejpoužívanější online komunikátor projde významnou změnou. Některé funkce budou za platební bránou. Přestože samotná aplikace zůstane i do budoucna zadarmo, budete-li chtít používat některé specifické funkce, buďte připraveni za ně platit.

Co zůstane zdarma a za co si připlatíte?

  • Základní funkce, ke kterým patří online konverzace, posílání fotek a videí, zůstanou zdarma.
  • Nové placené funkce budou určeny především pro firmy a profesionální uživatele. Půjde o rozšířené nástroje pro komunikaci se zákazníky, automatizační funkce a speciality, podporující marketing.
  • Soukromí uživatelé se poplatků nemusejí obávat, tedy minimálně prozatím. Standardní využívání WhatsAppu, tak jak jej provozuje většina uživatelů, zůstane zdarma. Náklady by vznikly pouze v případě, pokud byste se rozhodli také sáhnout po rozšiřujících službách.
WhatsApp na displeji smartphonu
Zdroj: Gemini/Imagen (vytvořeno pomocí nástroje AI)
Meta, provozovatel WhatsAppu, mění strategii. Do prostředí komunikátoru více pustí reklamu a marketing, a zároveň některé speciální funkce, které s tím souvisejí, zpoplatní. Běžné funkce ale zůstanou bezplatné.

Reklama, nové zdroje příjmů a WhatsApp Premium

Záměr Mety, vlastníka a provozovatele WhatsAppu, je výrazněji prosadit komunikátor jako reklamní platformu. Společnosti a podnikatelé budou mít možnost umísťovat v rámci komunikátoru cílené reklamy, a to například do stavových zpráv nebo konverzací.

Pro soukromé uživatele to také bude znamenat, že pokud zůstanou u bezplatné verze WhatsAppu, do budoucna se začnou stále častěji setkávat s reklamami.

V plánech manažerů je model WhatsApp Premium. Bude určen především firemním zákazníkům a nabídne exkluzivní doplňkové funkce. Firmy se mohou těšit na správu více zařízení, nebo možnost využití speciálních odkazů pro komunikaci se zákazníky.

Mohlo by vás zajímat

Ceny chystaných prémiových nabídek sice ještě neznáme, nicméně očekává se, že půjde o formu měsíčního předplatného. Sečteno a podtrženo, WhatsApp se začne ubírat směrem, který už bylo možné odhadnout z dřívějších změn. Pro většinu uživatelů a běžnou konverzaci zůstane WhatsApp zdarma.

Ti, kdo budou chtít využívat rozšířené funkce, zejména ve firemní a podnikatelské oblasti, se musí připravit na související náklady. Komunikátor také bude stále častěji zobrazovat reklamu. Pro Metu je to cesta, jak získat a využít nové zdroje příjmu.

Zdroj: BBC, The Independent

Každého otravuje Meta AI ve WhatsAppu: je vůbec možné ji vymazat?


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme