Přejít k hlavnímu obsahu

Amazon vstupuje do boje s Temu: spouští vlastní levný obchod Haul

Pavel Trousil 09.05.2025
Amazon
info ikonka
Zdroj: Vygenerováno v Gemini, redakce

Internetový gigant Amazon zahájil ve Velké Británii testovací provoz své nové platformy Haul s levnými produkty. Jde o přímou odpověď na rostoucí popularitu asijských obchodů, jako jsou Temu nebo Shein, které v posledních letech výrazně pronikly na evropský trh.

Kapitoly článku

Haul – miliony produktů za pár stovek

Nová platforma Haul nabízí podle Amazonu stovky milionů produktů ve více než 30 kategoriích, včetně módy, bytových doplňků a lifestylového zboží. Všechny položky jsou k dispozici za cenu nižší než 20 britských liber (přibližně 590 Kč), přičemž většina z nich stojí méně než 10 liber a některé dokonce jen 1 libru.

Nákup bude probíhat v aplikaci, kterou už mnozí uživatelé znají. Podle Amazonu je to dobrý způsob, jak nabídnout nízké ceny na široký sortiment produktů. 

Amazon
info ikonka
Zdroj: Amazon
Amazon nabízí na platformě Haul tisíce produktů s cenou do 600 Kč. Zatím ale jen ve Velké Británii. Expanze do celé Evropy se připravuje.

Bezpečnější alternativa

Amazon láká zákazníky na další slevy, včetně 5% zvýhodnění při objednávkách nad 50 liber a 10% slevy při nákupech přesahujících 75 liber. Doprava je zdarma při objednávkách nad 15 liber (450 korun), jinak je účtován poplatek 2,99 libry (90 korun). Vrácení zboží je bezplatné, pokud o něj zákazník požádá do 15 dnů od doručení.

Oproti asijským konkurentům chce Amazon vyniknout především bezpečností. Všechny produkty na platformě Haul procházejí kontrolami, aby splňovaly evropské předpisy a byly bezpečné. Tím reaguje na časté výtky vůči čínským e-shopům, které jsou podezřívány z porušování bezpečnostních směrnic EU.

Mohlo by vás zajímat

V Česku snad brzy

Amazon Haul je momentálně dostupný v beta verzi prostřednictvím mobilní aplikace Amazon, zatím pouze vybrané skupině britských zákazníků. V následujících týdnech by měl být zpřístupněn všem uživatelům ve Velké Británii. Objednané zboží bude doručeno do dvou týdnů.

Společnost již podobnou službu spustila v loňském roce ve Spojených státech a nyní zřejmě plánuje postupné rozšíření po celé Evropě. Kromě Velké Británie byl Amazon Haul nedávno uveden také v Saúdské Arábii.

Zda se tato strategie Amazonu v dlouhodobém horizontu vyplatí, ukáže až čas. Mnoho bude záviset na tom, kolik prostředků společnost investuje do marketingu a jak výrazně bude novou platformu propagovat v rámci své hlavní aplikace.

Zdroj: Amazon, emarketer, Amazon Haul, LZ


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme