Není to tak dávno, co byly hry vnímány jako něco podivného, co existuje na okraji zájmu „normálních lidí“ i finančních investorů. S příchodem sociálních sítí a nových herních principů se ale situace zcela obrátila. V současné době hraje na Facebooku hry téměř 250 milionů uživatelů, přičemž většina z nich minimálně ob den. Zajímavé také je, že průměrný hráč hraje více než tři různé hry! Tyto neuvěřitelné údaje překvapují i experty – odkud se vzala tak velká hráčská komunita?
Dá se předpokládat, že zájem o hry tu byl už dlouhou dobu, ale pro většinu obyčejných uživatelů bylo příliš frustrující vybírat si (a platit) v obchodech hry, studovat v návodu komplikované ovládání a pak osamoceně trávit čas ve virtuálních světech. Sociální sítě tato zažitá pravidla změnila a výsledkem jsou stovky milionů nových hráčů.
Na téměř opačném pólu herní zábavy stojí MMO (massive multiplayer on-line) hry v čele s hvězdou v podobě hry World of Warcraft (WoW). Přestože si tuto hru musíte nejprve koupit a poté ještě platit měsíční poplatek 13 eur (asi 330 korun), má hra přibližně 10 milionů pravidelných hráčů. Tento neuvěřitelný úspěch podnítil celou řadu dalších firem k „invazi“ do této oblasti – ostatně kdo by také nechtěl mít každý měsíc na účtu více než 100 milionů eur za to, že si druzí hrají? I to byl důvod, proč se všechna velká herní studia pustila do provozování internetových her.
Tento článek najdete v Chipu 3/2012.