Přejít k hlavnímu obsahu

Oskenovaní zákazníci

Josef Mika 16.10.2017

Sledování je dnes už běžnou součástí fungování velkých supermarketů.

To, co je na internetu běžné už dávno, zkouší na svých zákaznících také off-line obchody – sledování na každém kroku. Je to ale vůbec legální?

Pokud se vám reklamní plakát začne při nakupování dívat přes rameno, cenovky vám uvádějí ceny na míru a pokladna už zná vaše křestní jméno, pak jste se nejspíše ocitli v centru moderních nákupů, protože v současné době tyto postupy testuje řada obchodních řetězců. Se sledováním v prodejnách se off-line obchod snaží přiblížit možnostem analýzy on-line platforem. To však nelze provádět bez technického sledování klientely.

V článku v listopadovém Chipu popisujeme využívané sledovací technologie. V zásadě se v evropském maloobchodním průmyslu používají čtyři metody pro sledování v obchodech. Všechny jsou ale svým způsobem kontroverzní, protože jsou obvykle navrženy tak, aby si zákazníci ani neuvědomovali, že jsou sledováni a jejich data shromažďována.  Chcete se o této problematice dozvědět více? Přečtěte si listopadový Chip. Je v prodeji od 20. října.

728pecotc-branding

Počítání zákazníků: Skener Scanmarketing využívá pro analýzu cest návštěvníků obchodů termovizní kameru.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud